جانشین فرمانده کل انتظامی اعلام کرد

ارایه و ابلاغ شیوه‌نامه همکاری موسسات انتظام با پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها ظرف مدت ۲ ماه

جانشین فرمانده کل انتظامی با اشاره به فعالیت ۷۹۰ موسسه انتظام در کشور گفت: یکی از بازوهای جدی پاسگاه ها و کلانتری ها موسسات انتظام هستند که باید شیوه نامه تعامل در آنها تنظیم و ابلاغ شود.

به گزارش ایسنا، سردار قاسم رضایی در دومین همایش روسای انتظام و مدیران عامل موسسات حفاظتی و مراقبتی سراسر کشور با گرامیداشت یاد شهدا و شهدای جبهه مقاومت و شهید بزرگ این جبهه شهید سیدحسن نصرالله و همه همرزمانشان و همچنین شهید "نیلفروشان"، شهدای نظم و امنیت و شهدای انتظامی سراسر کشور، ضمن خیر مقدم به حاضران در این همایش با اشاره به هفته انتظامی اظهار کرد: هفته انتظامی را به ماموران مجاهد این سازمان مقدس، پیشکسوتان و هم آنان که در حال حاضر مشغول خدمت شبانه روزی از مرزها و جاده ها تا شهرها هستند و همچنین به شما برادران "پلیس یار" که از تجربه بسیار بالای خود در کمک به پیشگیری از جرایم در قالب موسسات التزام همکاری می کنید تبریک و تهنیت عرض می کنم.

وی با اشاره به نشست آبان ماه سال گذشته مراکز انتظام افزود: سال گذشته در چنین نشستی جایگاه نظام اسلامی را در جهان و مولفه های مختلف این نظام از جمله سازمان مقدس انتظامی که یکی از اصلی ترین مولفه های موثر در امنیت داخلی و ملی است تبیین کردیم. سازمانی بسیار بزرگ و با اختیارات زیاد قانونی که مورد اعتماد مردم نیز هست.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: قبل از این برنامه با مراجعه کنندگان مرکز ۱۹۷ هم حضوری و تلفنی نشستی داشتیم واقعا بالغ بر ۷۰ تا ۸۰ درصد تماس ها تقدیر از عملکرد مجموعه انتظامی و برخی دیگر پیشنهادی و ارائه راهکار بود که این نشان از اعتماد مردم به پلیس است که به دلیل تلاش های شما و مجموعه فراجا است.

وی افزود: سازمان انتظامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جایگاه ویژه ای دارد و از مردم و برای مردم و در خدمت مردم است. جایگاه امنیت جایگاه بسیار ویژه ای داشته و برقراری آن تاکتیک های مختلفی دارد و سازمان انتظامی به جهت قانونی در این راستا وظیفه بسیار بالایی داشته و سازمانی مشابه آن و به گستردگی و اختیارات این چنینی نداریم. این سازمان بزرگ با ماموریت های بسیار وسیع آرمان عمیقی دارد که برگرفته از اصل اسلام است و همواره استکبار تهدیدات بسیاری را بر آن تحمیل کرده است.

جانشین فرمانده کل انتظامی با اشاره به جایگاه مراکز انتظامی در مجموعه فراجا ادامه داد: این سازمان بزرگ نیازمند بازوهای قدرتمندی است که مراکز انتظام یکی از این بازوها است که در صحنه حضور دارد. در حال حاضر ۷۹۰ موسسه فعال و ۶۰ موسسه در حال تکامل است ولی باید بیشتر در این زمینه توسعه پیدا کنیم. سال گذشته هم در یک برنامه تاکید کردم که این جمعیت صد هزار نفر فعلی باید به یک میلیون نفر متناسب با نیاز جامعه ارتقا داده شود چرا که یکی از بازوهای جدی پاسگاه ها و کلانتری ها همین موسسات هستند که باید شیوه نامه تعامل در آنها تنظیم و ابلاغ شود.

سردار رضایی با تاکید بر ارایه شیوه نامه همکاری ظرف مدت ۲ ماه و ابلاغ به مراکز گفت: عملکرد این موسسات به اسم فراجا نوشته می شود از این رو باید در انتخاب و گزینش افراد استانداردهای خاصی تدوین و لحاظ شود. مراکز موظف هستند شیوه نامه ای در این خصوص تدوین کنند ضمن اینکه پس از گزینش هر فرد حتما باید آموزش کافی به آنها و همچنین مدیران مراکز داده شود. از لحاظ مدیریتی این اختیاری است که سازمان انتظامی در قالب مرکز التزام به شما داده است اما در این رابطه حتما باید بر نفرات نظارت وجود داشته باشد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره بر لزوم حفظ شان مردم بر افزایش سطح کمی و کیفی این مراکز تاکید کرد و ادامه داد: نگاه ما به موسسات مرکز التزام نگاه توسعه ای و کیفی است که ان شاءالله از تجارب دوستان در مجموعه اجرایی در راستای کمک به آرامش و امنیت به کشور استفاده کنیم.

گفتنی است در این نشست از خانواده شهید جواد صوفی آبادی و جمعی از مدیران مرکز انتظام قدردانی ش

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403071713606
  • خبرنگار :

برچسب‌ها