استاندار:

بانک‌‎های خراسان شمالی ریسک پذیری بیشتری داشته باشند/ مصارف بانکی در استان ۲ برابر منابع

استاندار خراسان شمالی گفت: برای ایجاد خط اعتباری ویژه، اقدامات لازم انجام شده اما تاکنون توفیقی صورت نگرفته و پیگیری جدی مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی در استان را نیز می‌طلبد.

محمدرضا حسین نژاد ۱۷ مهرماه در جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با بیان اینکه ۲۸ درصد جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند، افزود: در بخش منابع جزء آخرین استان‌ها هستیم اما بانک‌ها دو برابر منابع موجود تسهیلات پرداخت کرده‌اند که قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات به مشاغل خانگی باید از هدف گذاری‌های اصلی استان باشد و بانک‌های استان باید باز هم ریسک پذیری بیشتری اعمال کنند تا مشکلات موجود رفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم همکاری برخی بانک‌های خصوصی استان گفت: انضباط مالی استان و برنامه‌ریزی‌های توسعه‌ای، نیازمند هماهنگی بانک‌های خصوصی با دستگاه‌های اجرایی و لازمه برنامه ریزی در بخش اقتصادی، وجود اطلاعات کافی است.

حسین نژاد همچنین بر ضرورت برخورد قانونی با صندوق‌های غیرمجاز نیز تاکید کرد.

در ادامه این نشست، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز از برگزاری ۱۴ جلسه کار گروه اقتصادی خبر داد و افزود: از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ حدود ۱۱۲۹ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که با برگزاری جلسات مختلف ۱۰۸۰ میلیارد تومان پرداخت و بیش از ۹۶ درصد از آن محقق شد.

ناصر فخر موحدی با بیان اینکه ۲۸ بانک فعال در سطح استان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۱۵ بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: منابع بانک‌ها نسبت به اسفند سال گذشته افزایش یافته به طوری که ۱۸ درصد رشد را شاهد هستیم.

در این جلسه، وضعیت انتظار برای وام ازدواج، تسهیلات فرزند آوری، سهم استان از منابع، میزان نسبت مصارف بانک‌های استان در مقایسه با میانگین کشور، تسهیلات مشاغل خانگی، سهم فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها از تسهیلات و... بررسی شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071713588
  • خبرنگار : 50444