ملاقات پوتین با علی‌اف و پاشینیان در مسکو

رئیس‌جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) در دیدار با الهام علی‌اف گفت، روابط بین روسیه و جمهوری آذربایجان به صورت مثبتی در حال توسعه و پیشرفت است. وی همچنین میزبان پاشینیان در کرملین است.

به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در دیدار با «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور آذربایجان در مسکو گفت: «مایلم خاطرنشان کنم که روابط بین ۲ کشور در حال توسعه است.»

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وی افزود: «در سفر رسمی خود به جمهوری آذربایجان به این موضوع اشاره کردم. گردش تجاری ۴.۳ میلیارد دلاری؛ بیش از ۴ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری مستقیم ما در اقتصاد جمهوری آذربایجان است.»

پوتین از علی‌اف برای شرکت در اجلاس بریکس که به ریاست دوره‌ای روسیه است، دعوت کرده است.

پوتین-علی‌اف

در این میان، پوتین همچنین میزبان «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان است که برای شرکت در این اجلاس که در کازان برگزار می‌شود، به روسیه آمده است.

با این حال، شبکه خبری نووستی گزارش داد نشست سه‌جانبه سران روسیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مسکو برنامه‌ریزی نشده است.

نشست پاشینیان-پوتین 

این خبرگزاری با استناد به سخنان «یوری اوشاکف» دستیار رئیس‌جمهور فدراسیون روسیه نوشت، در مورد نشست سه‌جانبه توافق حاصل نشد. او افزود: «چنین ایده‌ای وجود داشت، اما مورد حمایت کسی قرار نگرفت.»

به گفته این مقام روس، مسکو مخالف برگزاری نشستی در این قالب نبود.

در همین حال ولادیمیر پوتین در دیدار با نخست‌وزیر ارمنستان گفت، روابط تجاری و اقتصادی میان مسکو - ایروان به صورت پویایی در حال توسعه و پیشرفت است. او افزود: «روابط تجاری سال گذشته به ۷.۴ میلیارد دلار رسید و در نیمه نخست سال جاری میلادی نیز ۲.۵ برابر رشد داشت و از ۸.۳ میلیارد دلار گذر کرد. همچنین تجارت بین دو کشور شاید در پایان سال جاری میلادی به رقم ۱۴ تا ۱۶ میلیارد دلار برسد.»

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403071713582
  • خبرنگار : 71129