توسل به نیروهای فناورمحور باعث کاهش هزینه های انتظامی می شود

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: توسل به فناوری و نیروهای فناور محور باعث کاهش هزینه در مأموریت و همچنین پیشبرد برنامه های انتظامی می شود.

به گزارش ایسنا، سردار محمد شرفی در جلسه شورای سیاستگذاری نمایشگاه ایپاس اظهار کرد: امروزه فناوری، صنعت و علوم در حال رشد و تحول هستند و اگر ما در یکی از این حوزه ها توقف کنیم از این رشد جهانی، عقب می مانیم.

وی ادامه داد: اصلی ترین رویکرد پلیس کاهش آسیب و پیشگیری است بنابراین در کنار سرمایه انسانی که می بایست متناسب با قواعد و استانداردهای جهانی و همچنین دینی خودمان تربیت شود؛ ابزار و تجهیزات لازم و استفاده از فناوری روز هم در دستیابی به این رویکرد مهم است.

سردار شرفی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز ماموریت فراجا در کنگره عظیم اربعین افزود: در ماموریت ها تلفیق دو عامل نیروی انسانی و فناوری مورد تاکید است برای مثال ما امسال با برنامه ریزی و استفاده از این دو عامل توانستیم ایستایی در پایانه های مرزی و ترافیک های جاده ای که در سنوات گذشته مشکلاتی را برای زائران ایجاد می کرد را کاهش دهیم که این امر مورد رضایت مردم قرار گرفت.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی که عدم وابستگی به بیگانگان و استقلال در همه زمینه هاست؛ در فراجا هم می بایست هر سنگری که خدمت می کنیم با ارائه ایده و ایده‌پردازی در پیشبرد این سیاست دین خود را ادا کنیم.

سردار شرفی با اشاره به اینکه نباید به امید کشورهای خارجی در تامین تجهیزات و فناوری مورد نیاز باشیم، عنوان کرد: ما با شرکت در نمایشگاه های بین المللی و بهره برداری از فناوری شرکت های نوبنیان و همچنین تشکیل کارگروه های تخصصی و خلق ایده اهداف و لوازم مورد نیاز سازمانی را تامین کنیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: اراده و خواست فرمانده کل انتظامی در اینست که حوزه فناوری را تقویت وآن را به سطح جهانی برسانیم.

وی بیان داشت: نمایشگاه ایپاس فرصت بسیار مغتنمی است که ما نیازهای سازمانی را به شرکت های دانش بنیان ارائه دهیم و از ظرفیت مخترعین و مبتکرین جوان هم در این نمایشگاه استفاده کنیم.

سردار شرفی اضافه کرد: این نمایشگاه محلی است برای  اینکه در معرض افکار و ایده ها قرار بگیریم و همچنین از تولیدات و ظرفیت شرکت های داخلی حمایت کنیم.

جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: رده های مختلف پلیس متناسب با ظرفیت های خود و با تمام امکانات در این نمایشگاه حضور پیدا کنند چرا که این حضور ما را در معرض قضاوت و ارزیابی مردم کشور و جهان قرار می دهد.

براساس گزارش سایت پلیس، سردار شرفی در پایان خاطر نشان کرد: رده های تخصصی پلیس در همه ابعاد بحث تامین ایمنی و امنیت نمایشگاه را با ایجاد طرح عملیاتی ویژه در دستور کار خود قرار دهند تا از حوادث احتمالی پیشگیری به عمل آید.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403071713576
  • خبرنگار :