فرماندار ملایر خبرداد

ره‌آورد ۱۵۰۰ میلیارد تومانی فروش بازار مبل ملایر در جشنواره‌های یک‌ماهه

فرماندار ملایر با بیان اینکه از ۱۵ شهریور ماه تا ۱۵ مهرماه ملایر به شهر جشنواره‌ها در سطح کشور تبدیل شده بود، گفت: بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان بازار مبلمان ملایر در جشنواره‌های ۳۰ روزه فروش داشتند.

 سلمان اسماعیلی سه‌شنبه ۱۷ مهرماه در جلسه شورای اداری شهرستان ملایر که با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان و رؤسای دستگاه‌های اجرایی برگزار شد، اظهار کرد: شهر جشنواره‌ها توانست در این فرصت یک ماهه، چندین هزار گردشگر را به خود جذب و ضمن معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوان شهرستان در حوزه‌های مختلف در قالب برگزاری جشنواره‌های متنوع، اوقات پر از نشاط و شادی را برای اقشار مختلف مردم فراهم کند.

وی با تاکید براینکه بخش عمده‌ای از اجرای این برنامه‌ها برعهده شهرداری ملایر بود، افزود: برگزاری ۱۵ جشنواره مختلف به همت میراث فرهنگی، دهیاری‌ها، بخشداران، تولیدکنندگان و نمایشگاه‌داران مبلمان منبت، اتحادیه درودگران و جهاد کشاورزی توانستند با هم‌افزایی و همکاری سبب رونق اقتصادی و همچنین رونق صنوف دیگر شوند.

فرماندار ملایر با تاکید براینکه امروز شهرستان دوران بلوغ خود را سپری می‌کند، تصریح کرد: امسال شهریور ماه و مهرماه پرباری را پشت سر گذاشتیم و ملایر توانست در زمینه تعداد و اعتبار پروژه‌های هفته دولت در سطح استان بدرخشد.

اسماعیلی با بیان اینکه پروژه‌های شاخص ملایر در استان و حتی غرب کشور بی‌نظیر بود و به‌طور قطع تحولی ماندگار را در سطح شهرستان ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: البته بعضی از دستگاه‌های اجرایی متاسفانه کم‌کاری کرده و پروژه‌های خود را در سامانه مربوط ثبت نکردند که جای گلایه و پیگیری دارد.

وی با بیان اینکه شیرینی هفته دولت ۱۴۰۳ تا سال‌ها در کام عموم مردم ملایر ماندگار می‌شود، افزود: با توجه به قرار گرفتن در سال تحصیلی جدید، پروژه مهر و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های شهرستان نیز به خوبی مدیریت شد.

اسماعیلی به قرار گرفتن در هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و گفت: هر موفقیتی به‌طور قطع در بستر امنیت و آرامش اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رقم می‌خورد و امروز امنیت داخلی شهرستان را مرهون زحمات «فرماندهی انتظامی» و سایر دستگاه‌های مرتبط هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه فرماندهی انتظامی ملایر امروز پیشران در ایجاد و ثبات امنیت محسوب می‌شود، اظهار کرد: سال گذشته دو شهید مدافع امنیت «شهید سرهنگ علی میرزایی» و «شهید سردار محمود خداداد» را تقدیم انقلاب کردیم.

فرماندار ملایر یان اینکه کلانتری‌ها و پاسگاه‌های ما درحوزه رسیدگی به پرونده‌ها و برقراری نظم و امنیت اقدامات خوبی را در سطح شهرستان انجام می‌دهند، افزود: سرشماری کشاورزی هر ۱۰ سال یک بار انجام می‌شود و این امر مهم به‌زودی قرار است در سطح شهرستان ملایر با همکاری ادارات اجرایی شود.

اسماعیلی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی از پروژه‌های سطح شهرستان طی  ۱۰ سال اخیر کلنگ‌زنی شده اما رها شده‌اند، یادآور شد: در حال حاضر در فصل تدوین بودجه قرار داریم بنابراین انتظار می‌رود تا پایان هفته، همه دستگاه‌های اجرایی پروژه‌های خود را که نیازمند ردیف بودجه ملی هستند و همچنین پروژه‌های از قبل مانده را به فرمانداری و کارگروه مربوطه معرفی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری جلسه راهبردی با حضور مسئولین شهرستان نمایندگان مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، اشاره کرد و افزود: به‌زودی اتفاقات خوبی برای شهرستان رقم می‌خورد.

اسماعیلی با بیان اینکه حجم بزرگ موقوفات انجام شده توسط واقفین خیراندیش ملایر طی سال‌های گذشته تاکنون سبب شده این شهرستان به الگویی برای کشور کشور مبدل شود، اظهار کرد: بیشتر پروژه‌های کلان عمرانی ملایر یک ارتباطی با موقوفات داشته و دارند.

فرماندار ملایر به خدمات‌رسانی گسترده اداره اوقاف و امور خیریه ملایر در مواکب اربعین، معرفی پروژه‌های عمرانی بزرگ اوقاف، تبین و شفاف‌سازی هزینه‌ها و درآمدها، ساخت کلیپ‌های حرفه‌ای، چاپ بروشور، برگزاری تور بازدید از پروژه‌های عمرانی و خدماتی اداره اوقاف توسط مدیریت جدید اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ما در ملایر با «چالش اطلاع‌رسانی» مواجه هستیم، افزود: متاسفانه برخی از رؤسای دستگاه‌های اجرایی در زمینه تعامل با اصحاب رسانه و ارائه عملکرد از خدمات و اقدامات انجام شده دولت کم‌کاری می‌کنند، که در این زمینه عملکرد خوب اداره اوقاف باید الگویی برای سایر مسئولین باشد.

اسماعیلی به پیشرفت خوب پروژه‌های عظیمی چون بازار مبلمان منبت، هایپر مارکت و ساخت جایگاه چند منظوره سوخت رسانی اشاره کرد و گفت: تالار قرآن شهرستان توسط اوقاف بازسازی شد و به چرخه حیات برگشته است، همچنین امروز شاهد خدمات رسانی گسترده در حوزه بهداشت و درمان و آموزش و پرورش و آموزش عالی از محل نیات واقفین هستیم.

 فرماندار ملایر با بیان اینکه امسال به همت اداره اوقاف و امور خیریه تعداد قابل توجهی لوازم‌التحریر و کوله پشتی در قالب «بسته مهر تحصیلی» بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌شود، افزود: در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برگزار کردیم، مقرر شد بحث نیمه کاره ماندن مصلی به اتمام برسد و ۳۰ قطعه زمین پس از طی مراحل قانونی در اختیار مصلی قرار بگیرد.
 

ساخت ۱۲۸ واحد مسکونی برای اسکان زوج‌های نیازمند

در ادامه مدیر کل اوقاف و امور خیریه ملایر از ساخت ۱۲۸ واحد مسکونی برای اسکان زوج‌های جوان نیازمند در سطح استان همدان خبر داد و گفت: ۱۲۰ واحد در همدان و هشت واحد در شهر ملایر احداث شده است.

حجت الاسلام رضا زین‌العابدینی تصریح کرد: ما در سطح شهرستان ملایر این امکان را داریم که زمین مناسب برای ساخت تعداد واحد مسکونی بیشتری را در اختیار مسئولین مربوطه قرار دهیم تا به همت واقفین خیراندیش، بحث تامین مسکن زوج‌های جوان مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه تعداد موقوفات در سنوات گذشته تغییرات روبه رشدی داشته است و آمار و ارقام در سطح کشور نشان دهنده رشد تعداد وقف‌ها بوده است، افزود: تمایل و گرایش مردم به وقف بیشتر شده است.

زین‌العابدینی خاطرنشان کرد: کلیه درآمدهای موقوفات هر شهرستانی بر اساس نیات واقف آن شهرستان، در همان جا هزینه می‌شود و هیچکس اجازه تغییر و تبدیل در نیات واقفین را ندارد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071713574
  • خبرنگار : 50038