دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی:

حمایت از مقالات دانشجویی در موضوع امر به معروف و نهی از منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه مطالبه‌گری باید در چارچوب قانون باشد در این صورت مورد حمایت ستاد خواهد بود گفت: در عرصه نخبگانی هم برای ترویج فریضتین اقداماتی از قبیل انجام پژوهش‌ها، نشست نخبگان، راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و ‌حمایت از مقالات دانشجویی را در دستور کار داریم.

حجت‌ الاسلام قاسم شهریاری،، امروز سه شنبه ۱۷ مهر در نشست خبری با اشاره به اینکه رویکرد ستاد امر به معروف و نهی از منکر رصد، کنترل، آموزش، هدایت‌گری، پیگیری و مطالبه‌گری است، گفت: برای گزارش، درخواست‌ها و مطالبات مردم در بخش‌های گوناگون درصدد راه اندازی «سامانه سو» هستیم که تمامی موارد در این سامانه ثبت و پاسخ داده خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر را تکلیف اجتماعی، دینی و قانونی می‌دانیم و بر اساس قاموس دین هر اتفاقی که در جامعه رخ دهد همه باید احساس تکلیف کنیم، افزود: فرهنگ سازی و آموزش نخستین وظیفه این ستاد است.

وی با اشاره به شعار «بی تفاوت نباشیم» در ستاد امر به معروف و نهی از منکر، گفت: هرگاه رفتار خوبی در جامعه ببینیم تشویق و در صورت ترک فعل وظیفه برخورد با افراد را داریم که گام نخست تذکر لسانی است.

شهریاری ادامه داد: سازماندهی تشکل‌های مردمی و گروه‌های مطالبه‌گری، تقویت شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات، آسیب شناسی، ریشه یابی علل ترک فعل و معروف از دیگر وظایف این ستاد است که برای هر بخش برنامه و دستورالعمل داریم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از خبرنگاران و رسانه‌های استان انتظار داریم معین و یار ستاد شوند تا این تکلیف دینی، واجب و سنگین به درستی و به نفع مردم جامعه انجام شود، گفت: امروز بخش عظیمی از امر به معروف و نهی از منکر با توجه به عرصه جنگ شناختی و نرم دشمن بر دوش رسانه‌ها قرار دارد و رسانه‌ها می‌توانند برای تحقق مطالبات مردمی به ستاد امر به معروف و نهی از منکر کمک کنند

وی از راه‌اندازی تشکل‌های مردمی در این حوزه خبر داد و گفت: در عرصه اجتماع باید از تشکل‌های مردمی، رابطان و ضابطان در حوزه‌های مختلف کمک گرفته شود تا مشکلات جامعه به حداقل برسد یا رفع شود.

شهریاری با بیان اینکه مطالبه‌گری باید در چارچوب قانون باشد در این صورت مورد حمایت ستاد خواهد بود یادآورشد: در عرصه نخبگانی نیز برای ترویج فریضتین اقداماتی از قبیل انجام پژوهش‌ها، نشست نخبگان، راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و ‌حمایت از مقالات را در دستور کار داریم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403071713560
  • خبرنگار : 50026