استاندار آذربایجان شرقی:

امنیت سرمایه‌گذاری خط قرمز است

استاندار آذربایجان شرقی گفت: امنیت سرمایه‌گذاری جزو خط قرمزهای من است که براساس آن نباید اجازه دهیم هیچ سرمایه‌گذاری از استان فراری شود.

بهرام سرمست در دیدار با فرماندهان انتظامی استان به مناسبت هفته فراجا اظهار کرد: متاسفانه در گذشته سرمایه انسانی و اقتصادی چشمگیری از استان فرار کرده است که این وضعیت باید تغییر کند.

وی تاکید کرد: در این زمینه باید از فرصت تاریخی حضور آقای دکتر پزشکیان در مقام ریاست جمهوری استفاده شود و آذربایجان شرقی را به پایلوت جذب سرمایه‌گذاری تبدیل کنیم.

وی به وفاق ملی در آذربایجان شرقی اشاره و بیان کرد: وضعیت امنیتی استان نسبتا مطلوب است، اما باید کاری کنیم که حتی یک مورد امنیتی هم اتفاق نیفتد.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: باید همه امکانات موجود را به کار گیریم تا امنیت در هر دو بعد روانی و عینی آن در استان محقق شود.

وی با بیان اینکه در کنار اقدامات سخت‌افزاری امنیت توجه به بعد روانی آن ضروری است، گفت: امروز نیازمند پلیس هوشمند هستیم که لازمه تحقق آن نهادینه شدن و پیاده‌سازی دولت الکترونیک در استان است.

وی اذعان کرد: رفتار پلیس با شهروندان مهم است و پلیس باید به حقوق شهروندی آشنا و باورمند باشد.

سرمست مطرح کرد: حضور پلیس در ابعاد مختلف حیات اجتماعی باید آرامش و امنیت بخش باشد و مطمئنم پلیس ما به این مسائل آگاه است.

وی اضافه کرد: وقتی سایر سازمان‌ها مسئولیت خود را به درستی انجام نمی‌دهند، سرریز آن متوجه پلیس می‌شود.

وی تشریح کرد: ماموریت‌های فراجا متعدد و در نتیجه سطح درگیری فیزیکی آن بالاست که باید کاهش یابد تا مردم نیز احساس زور نکنند و پلیس خارج از توان خسته نشود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در دوره استانداری مرحوم دکتر جبارزاده مرکز ماده ۱۶ برای نخستین بار در آذربایجان شرقی راه‌اندازی و الگویی برای سایر مناطق کشور شد، بر لزوم فعال شدن شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تاکید کرد.

وی همچنین خواستار اتخاذ راهکارهای لازم برای مدیریت ترافیک شهری به ویژه تبریز شد و گفت: ترافیک در تبریز خیلی سنگین است.

وی تاکید کرد: سازمان‌های مسئول در حوزه ترافیک باید ضمن هم‌افزایی، به ماموریت‌های قانونی و محوله‌شان به درستی عمل کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، سرمست یادآوری کرد: آموزش شهروندان و ترویج فرهنگ ترافیک نیز در تسهیل ترافیک درون شهری و برون شهری موثر است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403071713530
  • خبرنگار :