تاکید دری نجف آبادی بر لزوم پیشگیری از شکل‌گیری جرایم شبکه ای

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: باید با جرایم فردی برخورد کرد اما درخصوص شبکه‌های جرم و جنایت باید هوشیاری بیشتری داشت و اجازه نداد جرایم شبکه‌ای نظیر قاچاق سلاح، مهمات، مشروبات الکلی و ... شکل بگیرد.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف آبادی سه‌شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ در آئین تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اظهار کرد: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران در جهان مایه افتخار است و نظام اسلامی از نظر اعتقادی و اخلاقی، کاربردی و عملی و تاثیرگذاری، نظامی تحسین برانگیز و افتخارآفرین است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به الگویی برای دنیای اسلام و غیراسلام تبدیل شده است، اظهار کرد: همه ارکان نظام باید با انگیزه الهی تلاش کنند و با کادرسازی اجازه ندهند که با رفتن یک خدمتگزار خللی در انجام امور بوجود آید.

امام جمعه اراک خواستار جذب نیروهای باانگیزه در نظام قضائی و اجرایی کشور شد و افزود: باید با عناصر متخلف برخورد شود و نظام قضائی کشور باید از هرجهت سلامت و پرصلابت باشد تا اجازه نفوذ به دشمنان داده نشود.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری نظام قضائی نسبت به شبکه‌های جرم و جنایت گفت: با جرایم فردی باید برخورد کرد اما درخصوص شبکه‌های جرم و جنایت باید هوشیاری بیشتری داشت و اجازه نداد جرایم شبکه‌ای نظیر قاچاق سلاح، مهمات، مشروبات الکلی و ... شکل بگیرد. دستگاه قضائی و امنیتی و نظارتی نیز باید برخورد جدی با متخلفان داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: برای اقامه امر خدا انسان‌های شایسته‌ای نظیر قضات برجسته، مدیران توانمند، حکام با کفایت، مامورین با لیاقت نیاز است که حق برای آنها یک اصل بوده و به هر قیمتی از مسیر حق تخطی و تخلف نمی‌کنند.

رییس کل دادگستری استان مرکزی نیز گفت: عملیات طوفان الاقصی اوج نفرت و انزجار از ستمگری و تجاوز رژیم منحوس صهیونیستی را نشان داد. این رژیم در حال انزوا و دست و پا زدن است و به همین دلیل دست به جنایات گسترده نظیر ترور سید مقاومت و برخی فرماندهان مقاومت زده است.

حجت‌الاسلام سعید جزایی افزود: سیدحسن نصرالله به عنوان رهبر و فرمانده مقاومت با شهادت خویش مزد سال‌ها مجاهدت خویش را گرفت. گرچه این واقعه امت اسلامی را عزادار کرد، اما جنس عزاداری ها نباید ناامیدی و یاس باشد چرا که خون شهید نصرالله حرکت جنبش بیداری را شتابان خواهد کرد و موجب تقویت و تضمین محور مقاومت خواهد شد.

وی گفت: شهید سیدحسن نصرالله یک تفکر و مکتب است و خون این شهید حرکت جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی تسریع خواهد بخشید.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی در ادامه گفت: عملیات غرور آفرین وعده صادق ۲ و جمعه نصر، از دستاوردهای خون شهید سیدحسن نصرالله بود. پاسخ موشکی سپاه علیه مواضع رژیم منحوس صهیونیستی بیانگر اقتدار، غیرت و اراده جمهوری اسلامی ایران است که واکنش فراگیر و گسترده‌ای در جهان داشت.

وی بیان کرد: آنچه در وعده صادق اتفاق افتاد به استیلای مستضعفان بر مستکبران عالم ختم خواهد شد و وعده غلبه حق بر باطل محقق و دل آزادیخواهان جهان خوشحال خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: استان مرکزی در کنار صنعت و کشاورزی پرورش دهنده مشاهیر و مفاخر متعددی است که نقش موثری در افتخارآفرینی برای کشور دارند.

بهنام نظری گفت: برخورداری استان مرکزی از کمترین نرخ بیکاری و وجود صنایع بزرگ و استراتژیک در این استان که در غرب آسیا نمونه نداشته و بی نظیر است نتیجه برقراری امنیت پایدار به برکت حضور مقتدرانه نیروهای مسلح و امنیتی و حمایت دستگاه قضائی است.

وی بیان کرد: شورای تامین و شورای قضائی در هر استانی جزو شوراهای اثرگذار و نقش آفرین هستند و در استان مرکزی نیز بهترین اتفاق نظر و همراهی در این شوراها وجود دارد. استان مرکزی استان امنیتی نیست، اما مولفه‌های امنیتی شدن نظیر قرار گرفتن در کریدور محورهای مواصلاتی کشور، پدیده شوم قاچاق و تردد بی محابای خودروهای شوتی را دارد و در یک مواجهه نابرابر و ناخواسته با پدیده قاچاق است.

در این مراسم از زحمات همت محمدی رئیس پیشین سازمان قضایی نیروهای مسلح استان مرکزی تقدیر و محمد مرزیه به عنوان رئیس جدید این سازمان در استان معرفی شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403071713517
  • خبرنگار : 50212