معاون اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

تقبل ۵۰ درصد هزینه احداث مدارس خوزستان توسط راه و شهرسازی استان

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: ۵۰ درصد هزینه احداث مدارس در سایت های نهضت ملی مسکن را اداره کل راه و شهرسازی خوزستان به نمایندگی از سازمان ملی زمین و مسکن تقبل کرده است.

امیرحسین جعفرزاده افشاری در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص مصوبات هفتمین شورای مسکن استان، اظهار کرد: موضوعات مرتبط با جوانی جمعیت و طرح ملی مسکن مطرح و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد. با توجه به اینکه پروژه های متقاضیان نهادهای حمایتی اعم از کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی در حال احداث هستند، مقرر شد برای پیشرفت احداث مسکن، دستگاه های مرتبط مبلغ کمکی برای مددجویان و افراد تحت تکفل نهادهای حمایتی واریز کنند. از سویی باید به متقاضی اطلاع رسانی شود که سهمی از آورده را واریز کند. 

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای قانون حمایت از جوانی جمعیت، ادامه داد: تاکنون ۳ هزار و ۵۶۰ قطعه زمین واگذار شده است. در دیگر شهرها نیز زمین های مورد نیاز پیش بینی شده است که وارد فاز آماده سازی خواهند شد. همچنین با توجه به تعداد بالای متقاضیان روستایی برای دریافت زمین، قرار شد کارگروهی برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: در خصوص آماده سازی سایت‌های نهضت ملی و جوانی جمعیت، گزارش های لازم ارائه شد. بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی مربوط به نهضت ملی مسکن و طرح جوانی جمعیت، در مرحله آماده سازی و تهیه اسناد مناقصه و دیگر فرآیندها هستند. 

جعفرزاده افشاری با اشاره زیرساخت سایت های نهضت ملی و جوانی جمعیت نیز عنوان کرد: طی امسال ۲ هزار واحد مسکونی افتتاح خواهند شد، بنابراین لازم است زیرساخت های لازم توسط دستگاه های خدمات رسان آماده شوند. نحوه تامین هزینه ها نیز اینگونه است که یک سوم هزینه توسط وزارت مربوطه، یک سوم توسط وزارت راه و شهرسازی و یک سوم توسط سازمان مدیریت و بودجه تامین می شود. اداره کل راه و شهرسازی استان هم سهم خود را پرداخته است. 

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071713504
  • خبرنگار : 50300