اختصاص تسهیلات اشتغالزایی به جهاد دانشگاهی هرمزگان

رئیس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان از اختصاص ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی تبصره ۱۸ به این واحد خبر داد.

احمد زاهری امروز سه‌شنبه ۱۷ مهرماه، گفت: به منظور حمایت از کسب و کارهای فعال و اشتغال پایدار در راستای رشد و پیشرفت استان با اولویت مشاغل خرد خانگی، طرح‌های تولید دانش‌بنیان و پیشران از سوی وزارت اقتصاد و دارایی، تسهیلاتی در اختیار جهاد دانشگاهی قرار گرفته که بخشی از این تسهیلات از منابع دولتی و بخش دیگر آن (دو برابر منابع دولتی) از منابع بانکی تأمین می‌شود.

وی افزود: جهاد دانشگاهی نیز همچون سایر دستگاه‌های حمایتی  در لیست پرداخت تسهیلات اشتغالزایی  جزء سه و چهار بند ب تبصره ۲ قانون بودجه کشور، قرار گرفت.

زاهری با اشاره به اینکه کسب و کارهای کوچک اغلب بزرگ‌ترین منبع اشتغال را ایجاد می‌کنند، ادامه داد: با تشویق کارآفرینی و تامین منابعی مانند دسترسی به سرمایه، برنامه‌های آموزشی و مربیگری، می‌توان به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید کمک کرد.

وی اظهار کرد: خوشبختانه جهاد دانشگاهی تجارب و تعامل خوبی با سایر دستگاه‌های اجرایی در استان دارد و با توجه به برگزاری دوره‌ها و داشتن دپارتمان‌های تخصصی آموزش کوتاه مدت که منجر به اشتغال می‌شود می‌توان از این ظرفیت برای همکاری‌ها و ارائه طرح‌های اشتغال و کارآفرینی استفاده کرد.

رئیس جهاد دانشگاهی هرمزگان در خصوص روند اجرایی این طرح عنوان کرد: متقاضیان با ورود و ثبت نام در سامانه اشتغال به آدرس http://tek.mcls.gov.ir یا همان، سامانه جامع تسهیلات اشتغال کشور تبصره ۱۸ با ثبت اطلاعات لازم در آن سامانه در صورتی که طرح‌هایشان حائز شرایط لازم برای اخذ تسهیلات باشند، از سوی این نهاد برای دریافت وام به بانک‌های عامل معرفی می‌شوند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403071713489
  • خبرنگار : 50673