استاندار عنوان کرد

وجود بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال دارد.

یدالله رحمانی روز سه شنبه ۱۷ مهر ماه ۱۴۰۳ در نشست با  اعضای اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی بر توسعه تجارت خارجی تاکید کرد و خواستار نقش پررنگ‌تر اتاق بازرگانی استان در سطوح ملی شد.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی برنامه و راهکار سازنده برای توسعه تجارت خارجی داشته باشد ما هم حمایت می کنیم، اظهار کرد: مشکلات تولید و تجارت با همدلی و مشارکت دولت و بخش خصوصی در استان برطرف شود و همه مدیران در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی به عنوان محوریت فعالیت‌های بخش خصوصی در استان ایفای نقش کند، خاطرنشان کرد: هرجا که لازم باشد حمایت می کنیم.

رحمانی تصریح کرد: در کنار امنیت برای حوزه اقتصادی، رضایت مردم و حمایت از تولید کنندگان و سرمایه‌گذاری باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: توسعه استان در گرو تولید و اشتغال بوده و سرمایه گذاران بخش خصوصی پیشرو در این عرصه هستند و حامی، تسهیل گری و پشتیبانی کننده در این مسیر وظیفه ما است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروزه در همه جای دنیا محور اصلی رونق اقتصادی و حضور پر رنگ بخش خصوصی است، عنوان کرد: بخش خصوصی کارآمدی که بتواند تولیدات با کیفیت و قدرت رقابت در عرصه‌های جهانی و عرصه ملی داشته باشد.

رحمانی تاکید کرد: وظیفه ما و دولت حمایت از این مجموعه است و باید بستر را برای بخش خصوصی مهیا کنیم و همه ما باید تلاش کنیم در قالب شعار وفاق ملی ظرفیت‌های بخش خصوصی و دولتی را به سمت توسعه و شکوفایی استان بکار گیریم.

وی اظهارکرد: اتاق بازرگانی می تواند در عرصه اقتصادی و تحول آفرینی پیشقدم و پیشرو بوده و باید کمک کننده باشد زیرا رابط بخش خصوصی و دولت، اتاق بازرگانی است و این رابطه باید توسعه یابد و پایدار بماند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعزام هیئت‌های تجاری به کشورهای مختلف و پذیرش هیئت‌های خارجی و تبادل نظر با هیئت‌های استان‌های مختلف، منطقه‌ای و ده‌گانه باید برنامه‌ریزی شود آن هم به شکلی که خروجی محور باشد.

رحمانی به اهمیت و جایگاه برپایی نمایشگاه ها در استان اشاره و عنوان کرد: برپایی نمایشگاه‌های مختلف از جمله موضوعاتی است که باید برنامه‌ریزی شده و خروجی محور باشد.

وی با اشاره به اهمیت آموزش و توانمندی های تخصصی در حوزه تجارت تصریح کرد: آموزش برای بازرگانان بسیار مهم است ضمن اینکه باید از تجارب گذشته و تجربه‌های دیگر استان‌ها بهره گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت همایش ها در حوزه اقتصادی و تجارت هم اشاره کرد و افزود: برای همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری حتماً برنامه‌ریزی شود چون ما قابلیت‌های زیادی در استان داریم و ضرورت دارد این ظرفیت ها را به زبان لاتین، فارسی و عربی به روز شود.

رحمانی اظهارکرد: حوزه استانداری در کنار اتاق بازرگانی خواهد بود و برای بهبود فضای کسب و کار تمام قد ایستاده و مسائلی که راجع به تعطیلی واحدهای تولیدی استان است احصا تا با کمک همدیگر مشکلات را برطرف سازیم.

 وی خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۵۰۰ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال دارد که برخی دارای مشکلاتی هستند و باید مشکلات آنها در کارگروه تسهیل در دستور کار قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: بحث پالایشگاه استان به طور جد در دستور کار قرار می گیرد و باید با حفظ اصول، موضوعات زیست محیطی انجام گیرد چرا که این واحد بزرگ با ۳۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در اقتصاد و اشتغال استان موثر است.

به گزارش ایسنا، رحمانی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی اولویت ما اشتغال نیروهای تحصیل کرده و جوان استان است، بیان کرد: آموزش، تخصص و مهارت لازمه این امر است که باید به آن توجه شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403071713474
  • خبرنگار :