معاون استاندار چهارمحال و بختیاری:

ترویج نماز و زکات مستلزم کار فرهنگی گسترده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری ترویج نماز و زکات مستلزم کار فرهنگی گسترده و مؤثر است، گفت: تمام دستگاه‌های فرهنگی باید از ظرفیت خود برای ترویج این فرایض الهی استفاده کنند.

محسن حسین‌میرزایی امروز ۱۷ مهرماه در دومین نشست شورای نماز و زکات چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت پیروزی‌های غرورآفرین جبهه مقاومت و تقدیر از نیروهای مسلح و انجام موفقیت‌آمیز عملیات وعده صادق ۲، اظهار کرد: تا قبل از دولت سیزدهم، تنها ۱۶ اداره استان نسبت به برپایی نماز جماعت اهتمام داشتند که در طی سه سال اخیر این رقم به ۱۶۰ اداره رسید و البته تلاش‌ها باید بیشتر شود.

وی با بیان اینکه ترویج نماز و زکات مستلزم کار فرهنگی گسترده و مؤثر است، افزود تمام دستگاه‌های فرهنگی باید از ظرفیت خود برای ترویج این فرایض الهی استفاده کنند که در این راستا، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی وظایفی به‌مراتب سنگین‌تر دارند.

حسین‌میرزایی به ظرفیت آموزش‌وپرورش در ترویج فرهنگ نماز و زکات اشاره و بیان کرد: این نهاد بالغ بر ۲۰۰ هزار پیک در منازل دارد که این دانش‌آموزان در شبکه شاد نیز عضو هستند و خانواده‌ها این شبکه را مدام و مستمر بازدید می‌کنند، لذا باید از این ظرفیت عظیم برای ترویج معارف دینی استفاده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به وظایف راه و شهرسازی و بنیاد مسکن مبنی بر توجه به مقوله احداث مساجد، خاطرنشان کرد:  در بحث طرح‌ها و پروژه‌های مسکن‌سازی لازم است که اماکن عمومی به‌ویژه مساجد دیده شوند و چه خوب است که در هر شهرک جدیدی که ایجاد می‌شود مسجد در محوریت توسعه محلات قرار گیرد و بهترین و زیباترین محل به احداث آن اختصاص یابد تا مشکلات فقدان مساجد در طرح مسکن مهر تکرار نشود، همچنین فرمانداران و دستگاه‌های متناظر باید در این راستا به وظیفه خود عمل کنند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403071713472
  • خبرنگار :