رئیس دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرد

کاهش یک درصدی مرگ و میر نوزادان در کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: از نظر میزان مرگ و میر نوزادان بیمارستان افضلی پور تا سال ۱۴۰۱ رتبه یک کشور را داشت و از آن سال به بعد تیمی مخصوص این کار برای آسیب شناسی گذاشتیم و اکنون با اقدامات صورت گرفته دیگر رتبه کشوری نداریم.

دکترمهدی احمدی نژاد پیش از ظهر امروز ۱۷ مهرماه در نشست خبری اظهار کرد: باید از تجربیات یکدیگر استفاده کرد و برای بهبود شرایط نقدهای منصفانه رسانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی، علی رغم اینکه دانشگاه علوم پزشکی کرمان تیپ یک است، اما زیرساخت‌هایی که باید داشته باشد، ندارد و از لحاظ زیرساخت نیروی انسانی عقب است(کمبود نیرو دارد).

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به منابع و ظرفیت‌های استان بیان کرد: کرمان از لحاظ زیرساخت‌های شهری بسیار عقب است.

به اعتقاد وی، کرمان دارای منابع معدنی و ... است و می‌تواند نه تنها خودش بلکه چند استان را اداره کند اما اکنون از منابع خود بی‌بهره است و باید کاری کنیم که صرفا از استان خدمتگزار خارج شود.

احمدی نژاد در ادامه افزود: میزان مرگ و میر نوزادان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ درصد بود و اکنون مرگ و میر در کل زایمان‌ها یک درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، آمار سزارین در کرمان زیاد بود و اکنون بهتر شده و مردم از زایمان بدون درد نیز استقبال کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: برای ساماندهی منشی‌های پزشکان کارگروهی با بیمه و معاونت درمان تشکیل و کلاس‌های آموزشی برای آنها برگزار شد ضمن اینکه منشی‌های بخش خصوصی در اختیار ما نیست.

احمدی نژاد درباره درمان سرطان نیز افزود: بیمارستان افضلی پور و خیریه یاس و یک مرکز نیز در ابتدای هفت باغ علوی راه‌اندازی شده است. همچنین مجموعه کمک یک دستگاه پت‌اسکن در اول هفت باغ علوی به زودی راه‌اندازی می‌شود و کلینیک جواد الائمه نیز به زودی تجهیز می‌شود و بیماران سرطانی در داخل استان به صورت کامل درمان می‌شوند.

وی در پایان از خیران درخواست کرد تا در احداث کتابخانه به کمک دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیایند.

اضافه کار پرسنل بیمارستان، هر ساعت ۲۵ هزار تومان

به گزارش ایسنا، منگلیان مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این نشست گفت: رتبه نسبت پرستار به تخت دانشگاه کرمان از بین ۶۴ دانشگاه کشور، ۵۰ بود و اکنون از میانگین کشوری بهتر شدیم اما هنوز به استاندارد کشور نرسیدیم.

به گفته وی، شفاف‌سازی در تعرفه‌ها و اضافه کار با عدالت اجرا شده و رتبه اول کشوری در واحدهای آموزش به بیمار را داریم.

گلایه‌مندی مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از اضافه‌کار پرسنل بود به طوری که ساعتی ۲۵ هزار تومان است و درخواست کرد تا سازمان برنامه و بودجه برای افزایش اضافه‌کار همراهی کند.

نتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403071713465
  • خبرنگار : 50189