حضور پیدا نکردن در نمازهای جماعت مشکل جدی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: حضور پیدا نکردن در نمازهای جماعت مشکل جدی است چه بسا پرررنگ شدن این مساله به حضور زعمای قوم بستگی داشته و این موضوع برای مدارس، ادارات و حتی حوزه علمیه تفاوتی ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن فاطمی امروز ۱۷ مهرماه در دومین نشست شورای نماز و زکات چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: زمانی که مقدسات خدا را تکریم کنیم موجب می‌شود در امتحانات روزگار دین و ایمان خود را از دست ندهیم و بازنده نباشیم.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: در حدیثی از پیامبر(ص) آمده کسی که این سه حرمت یعنی حرمت دین خدا، حدمت من (پیغمبر) و حرمت اهل بیت را پاس دارد حفظ حرمت او در دنیا و آخرت تضمین می‌شود.

فاطمی گفت: اکنون که قدرت در دستان شماست و موقعیتی برای خدمت در دست داشته تا جایی که قانون اجازه می‌دهد و قدرت دارید باید تلاش کنید و بزرگداشت شعائر الهی مورد توجه قرار گیرند، مثلا اگر تبلیغ برای نماز اول وقت صورت گیرد و من به عنوان تبلیغ کننده به آن عمل نکنم اثرگذار نبوده و نتیجه لازم را به دنبال ننخواهد داشت.

وی گفت: در حقیقت براساس ضرب‌المثلی که وجود دارد اگر امرای یک جامعه در این مسائل پیش قدم شدند مردم نیز به آن عمل می‌کنند، بنابراین می‌توان گفت وظیفه داریم که دستورات را مورد توجه قرار دهیم و تعظیم شعائر باشیم، چرا که باید خود پیش قدم بوده تا نتیجه حاصل شود، به طور مثال باید در مدارس و آموزشگاه‌ها بزرگترها برای نماز پیش قدم باشند تا دانش‌آموزان هم یاد بگیرند و برای نماز شرکت کنند.

فاطمی ادامه داد: حضور پیدا نکردن در نمازهای جماعت مشکل جدی است چه بسا پرررنگ شدن این مساله به حضور زعمای قوم بستگی داشته و این موضوع برای مدارس، ادارات و حتی حوزه علمیه تفاوتی ندارد، مثلا اگر نماز جماعتی برگزار شود و اساتید حوزه علمیه هر کدام به دنبال کار خود بروند و تنها برای طلبه ها نماز برپا شود و آن‌ها جایی را برای نماز انتخاب می‌کنند اما زمانی که اساتید پا به رکاب و آماده باشند و حتی پیش از اذان حضور پیدا کنند، قطعا دیگران هم از آن‌ها تبعیت می‌کنند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمد کریمی، رئیس ستاد اقامه نماز استان با تشریح عملکرد این ستاد در شش ماه نخست امسال، اظهار کرد: نشست‌های هم‌اندیشی نماز ویژه گروه‌های مؤثر در جامعه به‌صورت مستمر در سراسر استان در حال برگزاری است که با بهره‌گیری از ظرفیت اساتید مرکز تخصصی نماز کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه نشست‌های دانشجویی نیز با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در دست برنامه‌ریزی است، ادامه داد: توانمندی اولیای دانش‌آموزان در موضوعات نماز و مهدویت از دهه سوم مهرماه آغاز می‌شود که اساتید استانی و کشوری در این طرح با ستاد اقامه نماز استان همکاری دارند.

کریمی برپایی گفتمان‌های نمازشناسی ویژه دانش‌آموزان را نیز یادآور شد و گفت: در این راستا، ۱۷ مدرسه استان امسال برای دومین سال پیاپی تعیین شدند که در مناطق هفده‌گانه آموزش‌وپرورش استان این مدارس به‌عنوان مدرسه نمونه در زمینه فعالیت‌های ناظر به اقامه نماز معرفی می‌شوند تا سایر مدارس از این الگوها استفاده کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان در خصوص برنامه‌های پیش روی این ستاد، بیان کرد: برپایی کارگاه‌های شیوه‌های انس کودکان با نماز در قالب «طرح نیک»، برپایی دوره‌های آموزش نوین نماز ویژه معلمان سوم ابتدایی دخترانه و پایه هشتم پسرانه، هم‌افزایی با ائمه جماعات مدارس، برپایی دوره‌های آموزشی نماز ویژه اقشار مختلف، برگزاری طرح «معراج» ویژه دانشجومعلمان و تربیت مربی نماز با حضور اساتید کشوری از جمله برنامه‌های در دست اجراست.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403071713457
  • خبرنگار :