ویژگی‌های معماری حرم امام رضا(ع) برای فرانسوی‌ها تشریح شد

با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در فرانسه، ویژگی‌های معماری حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و تزئینات آن با پخش ویدیوی کلیپی در هفته فرهنگی فیسپ معرفی شد.

به گزارش ایسنا، هفته فرهنگی فیسپ از جمله رویدادهای فرهنگی دولت فرانسه است که از سوی نمایندگی‌های فرهنگی کشورهای خارجی در فرانسه برگزار می‌شود.

در سال جاری، نمایندگی فرهنگی ایران نیز با دو برنامه در حوزه سینما و معماری در این رویداد مشارکت کرده است.

اکران فیلم سرخپوست با هدف مخاطب فرانسوی و با زیرنویس فرانسوی و توضیحاتی در مورد سینمای ایران، روز جمعه ۱۳ مهرماه در سینما مجستیک بستی انجام گرفت.

اطلاع رسانی نسبت به این برنامه، پیشتر علاوه بر صفحات مجازی رایزنی فرهنگی، بر روی سایت رسمی فیسپ، سایت روزنامه وست فرانس و انفولوکو نیز انجام گرفته بود.

معرفی برنامه ایران در سایت پس کولتوغ (به دلیل دسترسی به همه مخاطبان دانش آموز و دانشجوی فرانسوی) و همچنین وجود برنامه‌های این نمایندگی در میان برنامه‌های فرهنگی که بر روی سایت روزنامه رسمی وست فرانس اطلاع رسانی می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

با توجه به اینکه، امسال هفته فرهنگی فیسپ از سوی این مجمع در قالب برنامه‌های یک ماهه برگزار شد و به دلیل قرار گرفتن روز جهانی معماری در این بازه زمانی، برنامه‌ای برای معرفی معماری ایرانی نیز در میان برنامه‌های فرهنگی ارائه شد.

در این بخش، مرتضی اسماعیلی، معمار و مدرس ایرانی در خصوص ویژگی‌های معماری ایرانی و معرفی معماران فرانسوی که با الهام از آثار ایرانی اقدام به ارائه کار کرده‌اند، همراه با مقایسه نمونه‌هایی از آن به ارائه سخنرانی پرداخت.

در ادامه، ویدیوی تهیه شده برای معرفی معماری حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) و تزئینات آن به همراه توضیحاتی در خصوص ایشان به نمایش درآمد.

این برنامه در سالن لاهو ارائه شد و کاملا به زبان فرانسه بود و تقریبا ۱۰۰ درصد مخاطبان شرکت کننده در برنامه را فرانسوی ها تشکیل دادند.

شایان ذکر است، اطلاع رسانی نسبت به این برنامه پیشتر علاوه بر صفحات مجازی رایزنی فرهنگی کشورمان، بر روی سایت رسمی فیسپ و سایت اخبار فرهنگی شهر پاریس و نیز سایت انفولوکو مربوط به روزنامه رسمی وست فرانس نیز انجام گرفته بود.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 1403071713443
  • خبرنگار : 71461