برگزاری مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزش جانبازان و توانیابان

کارگری: عدم پشتوانه‌سازی چالش‌ ورزش توانیابان است

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزش جانبازان و توانیابان امروز سه شنبه به ریاست محمد شروین اسبقیان معاون فرهنگی و توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در سالن کنفرانس کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون ورزش جانبازان، امروز سه شنبه ۱۷ مهر به ریاست محمد شروین اسبقیان در سالن آمفی تئاتر کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

در این مجمع مناف هاشمی نماینده کمیته ملی  پارالمپیک و غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک نیز حضور داشتند.

در این مجمع جلیل کوهپایه زاده رییس فدراسیون ورزش جانبازان و توانیابان به ارائه گزارش عملکرد فدراسیون در بازی های پارالمپیک پاریس پرداخت و گفت: در جریان بازی‌های پارالمپیک عناوین ارزشمندی کسب شد که ۵۰ درصد ورزشکاران برای نخستین بار حضور داشتند. در پارالمپیک پاریس بیش از ۴۰۰ رکورد ثبت شد که ۳۴ رکورد آسیایی، جهانی و پارالمپیک توسط ورزشکاران ما شکسته شد که پنج رکورد آن مربوط به پارالمپیک بود.

او خاطرنشان کرد: فدراسیون ما ۶۴ درصد از مدال‌های پارالمپیک را به خود اختصاص داد و ۷ طلا از مجموع ۸ طلای بدست‌آمده را کسب کرد. همچنین ۵ ورزشکار ما موفق به شکستن رکوردهای آسیایی، جهانی و پارالمپیک شدند. 

کوهپایه زاده افزود: سال قبل ۷۹ میلیارد تومان دریافت کردیم که ۷۱ میلیارد هزینه شد و مابقی به سال ۱۴۰۳ منتقل شد. همچنین ۲۸۰ نفر را اعزام کردیم و ۴۹ مرحله اردو داشتیم.

وی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۰۰ ورزشکار زن و مرد به مسابقات بین‌المللی اعزام شدند و این روند در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ ادامه دارد. البته باید تلاش کنیم که سرمایه گذاری خود را در بخش زنان بیشتر کنیم.

وی همچنین از راه اندازی رشته پاراشمشیربازی در سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال رایزنی با پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی هستیم تا زودتر رشته پاراشمشیربازی را نیز راه اندازی کنیم تا در چرخه رشته های جانبازان و توانیابان قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، پس از ارائه گزارش مالی توسط حسابرس مستقل فدراسیون، اسبقیان در خصوص چالش خود با حسابرس مجمع گفت: تا قبل از من نسبت به این گزارش ها سخت گیری صورت نگرفته بود، اما من باور دارم گزارش باید شفاف و بدون ابهام باشد چون این روزها رسانه‌های معاند از یک کلمه حاشیه‌های زیادی می‌سازند. 

رییس پیشین فدراسیون جانبازان و توانیابان تاکید کرد: اگر مشکلاتی در خصوص مسدودی حساب و بدهی‌های مالیاتی وجود دارد وزارت ورزش و جوانان را در جریان بگذارید تا رایزنی‌های لازم برای حل مشکلات انجام شود.

موضوع تغییر نام فدراسیون از جانبازان و معلولان به جانبازان و توانیابان از دیگر مواردی بود که در مجمع به آن اشاره شد و حسین پور دبیر فدراسیون اعلام کرد که هنوز اسم فدراسیون در سازمان تجارت تعییر پیدا نکرده و همچنان نام فدراسیون تحت عنوان جانبازان و معلولان به قوت خود باقی و تغییر آن مستلزم زمان است.

وی همچنین گفت: هیچ گزارشی مبنی بر پولشویی در حساب فدراسیون ارائه نشده است.

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک نیز با اشاره به حسابرس فدراسیون گفت: باید بند مربوط به پولشویی فدراسیون شفاف‌تر بیان شود تا در این زمینه ابهامی وجود نداشته باشد.

همچنین حسابرس مالی فدراسیون اعلام کرد که تنها پنج استان حسابرسی رسمی برای او ارسال کردند که با واکنش اسبقیان مواجه شد.

در ادامه گزارش مالی فدراسیون در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مورد بررسی و توسط اعضای مجمع مورد تایید قرار گرفت.

هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته نیز در این مجمع به مشکلات هیات ورزش جانبازان و توانیابان استان خراسان رضوی اشاره کرد که اسبقیان در پاسخ به هادی رضایی گفت: هر هیاتی موظف است یکی از مجموعه های اختصاصی جانبازان و توانیابان را براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در اختیار ورزشکاران قرار دهند و تخطی از این موضوع یعنی تخلف است و پیگیری خواهد شد.

همچنین تقویم ورزشی ۱۴۰۳ فدراسیون در ۶ ماه دوم سال مورد تصویب قرار گرفت‌.

کارگری: عدم پشتوانه سازی یکی از چالش های اصلی در ورزش توانیابان است

به گزارش ایسنا، غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک نیز یکی از مشکلات ورزش جانبازان و توانیابان را نداشتن پشتوانه عنوان کرد و گفت: یکی از مشکلات ما در حال حاضر چالش بزرگی به نام پشتوانه سازی است که باید در جشنواره استعدادیابی این مشکل برطرف شود.

او با اشاره عملکرد خوب ورزشکاران در بازی های پارالمپیک پاریس گفت: در بازی های پارالمپیک ۲۰ مورد تاریخ سازی شد که در بخش بانوان عملکرد بسیار چشمگیر بود. آوردگاه فنی بسیار ارزشمند و آوردگاه فرهنگی برای نظام هم در المپیک و هم پارالمپیک فوق العاده العاده بود.

کارگری تصریح کرد: قبل از پارالمپیک پاریس قول و قرارهای زیادی با فدراسیون و به ویژه جانبازان و توانیابان داشتیم این بود که تحولات اساسی را بعد از پارالمپیک آغاز خواهیم کرد که مقدمات کار انجام شده بود و اجرایی خواهیم کرد. نگاه مشترکی بر ضرورت تحول در ابعاد ماموریت و کار خواهیم داشت.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک تاکید کرد: در بعد قهرمانی، بازی های تاشکند، ناگویا ژاپن و پارالمپیک ۲۰۲۸ لس آنجلس از راهبردهای اصلی ماست که قبل از پارالمپیک برنامه ریزی خود را برای تاشکند شروع کرده بودیم.

وی همچنین به برگزاری جشنواره استعدادیابی جانبازان و توانیابان در ۲۴ مهر اشاره کرد و افزود: این جشنواره در راستای راهبرد اصلی ما خواهد بود تا بتوانیم استعدادهای خوبی را از دل این جشنواره ابتدا برای تاشکند و سپس دو رویداد بعدی شناسایی و به تیم های ملی تزریق کنیم.

کارگری خاطرنشان کرد: توسعه کیفی یکی از هدف‌های مهم در پارالمپیک ۲۰۲۸ خواهد بود، طرح تحول استعدادیابی یکی از چالش های اصلی ماست، سعی داریم در روز پارالمپیک بخش مهمی از کار جدی و جهادی خود را برای پشتوانه سازی قرار دهیم. از هیات های استانی تقاضا دارم برای این کار مسوول توانمند در استان تعیین کنند تا آینده روشنی را رقم بزنیم.

وی همچنین با اشاره به پایین بودن سطح دانش فنی مربیان، افزود: در بعد مربی دستمان خالی است و باید در این جشنواره در خصوص مربیان نیز استعدادیابی داشته باشیم و سطح فنی آن ها را ارتقا دهیم. اگر این کار را انجام دهیم دچار مشکل می شویم.

کارگری در پایان افزود: براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب که عنوان کرده‌اند «ورزش جانبازان و معلولین و قهرمانی اینها نسبت به ورزش کسانی که مشکل جسمی ندارند، دو برابر یا بیشتر ارزش دارد»، ما برنامه‌ریزی جدی برای این کار خواهیم داشت. ما این را در کشور جا می‌اندازیم و شما روسای هیأت‌های استانی هم باید در استان خودتان جا بیندازید. همچنین باید ورزش را به داخل خانه‌ها ببریم تا افراد معلول به سمت ورزش گرایش پیدا کنند.

وی در پایان افزود: بانوان شایستگی خود را برای تحول نشان داده‌اند و باید به این بخش توجه ویژه شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403071713410
  • خبرنگار : 90047

برچسب‌ها