جنایات اشغالگران در جبالیا و البریج/ ضربات سهمگین مقاومت به متجاوزان

تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه امروز وارد دومین سال خود شده است و این درحالیست که جنایات دشمن علیه غیرنظامیان در این باریکه همچنان ادامه دارد و منازل آنها هدف قرار گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، در همین رابطه، خبرنگار شبکه الجزیره تصریح کرد درنتیجه تداوم حملات رژیم اشغالگر به نوار غزه از صبح امروز سه‌شنبه ۱۴ تن شهید شدند.

این در حالی است که منابع پزشکی اعلام کردند که از صبح روز دوشنبه تاکنون درپی تجاوزات مکرر اشغالگران علیه نوار غزه ۶۳ فلسطینی شهید و ده‌ها تن زخمی شدند.

براساس گزارش شبکه خبری المیادین، یک منبع پزشکی اعلام کرد که درجریان حملات پهپادی رژیم صهیونیستی در اطراف مسجد الفرقان در اردوگاه «البریج» واقع در مرکز نوار غزه سه فلسطینی شهید و چندین تن دیگر زخمی شدند.

درجریان هدف قرار دادن منزلی در اردوگاه البریج نیز ۲ فلسطینی شهید و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

منابع خبری اعلام کردند که حملات توپخانه‌ای گسترده به اردوگاه البریج چندین شهید و زخمی برجای گذاشته و حالتی از ترس و نگرانی در میان ساکنان این اردوگاه و آوارگان به وجود آمده است.

خبرنگار الجزیره تصریح کرد اشغالگران صهیونیست به بمباران اردوگاه «البریج» و تیراندازی در خیابان‌های این اردوگاه در مرکز غزه ادامه می‌دهند.

این در حالی است که یک منبع پزشکی اعلام کرد درپی بمباران شهرک «عبسان» واقع در شهر خان یونس در جنوب غزه یک کودک فلسطینی شهید و یک زن رخمی شدند.

یک منبع پزشکی در بیمارستان اروپایی غزه در شرق خان یونس تاکید کرد در نتیجه هدف قرار دادن منزل متعلق به خانواده «ابو ماشی» در منطقه «میراج» در شهر رفح هشت تن شهید شدند که درمیان آنها زنان و کودکان نیز وجود دارند.

شاهدان عینی نیز تصریح کردند که اشغالگران محل تجمع شهروندان فلسطینی در محله «الشیخ رضوان» و منزلی در منطقه «الصفطاوی» در شمال شهر غزه را هدف قرار دادند.

یک منبع پزشکی نیز اعلام کرد در حمله پهپادی رژیم صهیونیستی در میدان «ابو شرخ» در جبالیا یک زن شهید شد و در نتیجه هدف قرار دادن مدرسه «ابو عبیده» در منطقه «بئر النعجه» در غرب اردوگاه جبالیا پنج تن شهید شد.

یک منبع پزشکی دیگر نیز از شهادت ۱۳ فلسطینی و زخمی شدن چندین تن دیگر در حمله رژیم صهیونیستی به منطقه «ابو قمر» در اردوگاه جبالیا خبر داد.

در همین راستا، محمود بصل، سخنگوی نهاد دفاع شهری فلسطین در غزه نیز از بیرون کشیدن ۱۸ شهید و زخمی در نتیجه هدف قرار دادن شهروندان فلسطینی در مقابل سوپرمارکت ابو قمر در اردوگاه جبالیا خبر داد.

خبرنگار الجزیره نیز گفت: اجساد ده‌ها شهید در خیابان‌های اردوگاه جبالیا پراکنده است و دفاع شهری قادر به بیرون کشیدن آنها نیست.

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه خبری الجزیره گزارش داد نیروهای رژیم اشغالگر چندین منزل را در منطقه «التوام» در شمال نوار غزه هدف قرار دادند.

منابع خبری نیز اعلام کردند درنتیجه بمباران منزلی در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه هشت فلسطینی مجروح شدند.

اشغالگران برای سومین بار در بیت لاهیا بروشورهایی جهت تخلیه این منطقه انداخته و از شهروندان فلسطینی درخواست شده به سمت جنوب بروند.

در همین رابطه، منابع خبری اعلام کردند که رژیم صهیونیستی منطقه «خربة العدس» در شمال شهر رفح را هدف قرار داد و درنتیجه آن سه نفر شهید و شماری دیگر نیز زخمی شدند.

حملات مقاومت به متجاوزان

در عین حال گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) اعلام کرد: یک نظامی صهیونیست را از فاصله صفر در منطقه التوام در شمال غربی شهر غزه به هلاکت رساندیم. القسام همچنین تاکید کرد: بلافاصله پس از ورود نیروهای امدادی، اعضای امدادگر اشغالگران هدف بمب «تندر» قرار گرفتند.

القسام قبلتر گفته بود که یک بمب با قدرت انفجاری بالا را در یک نفربر اسرائیلی در نزدیکی مقر بنیاد بیتنا در غرب اردوگاه جبالیا منفجر کرد.

گردان‌های عزالدین القسام همچنین تاکید کرده بود که رزمندگانش یک تانک مرکاوا چهار اسرائیل را در نزدیکی حاووز ترکیه در غرب اردوگاه جبالیا در شمال غزه با بمب هدف قرار دادند.

گردان‌های مجاهدین نیز گفت: نظامیان دشمن صهیونیستی در محور جبالیا را با چند گلوله خمپاره کالیبر سنگین هدف حملات مستقیم قرار دادیم.

نیروهای مقاومت نیز همزمان با ورود به دومین سالروز عملیات طوفان الاقصی حملات خود را در محور «نتزاریم» تشدید کرد.

خبرنگار شبکه خبری المیادین تاکید کرد مقاومت از طریق عملیات خود بیشتر پیام‌های سیاسی می‌فرستد تا نظامی و تاکید می‌کند که تصمیم برای بازگشت شهرک‌نشینان «غلاف غزه» در دستان آن است.

خبرنگار شبکه خبری المیادین همچنین گزارش داد نوار غزه به موازات تداوم جنگ گرسنگی و تشنگی طی یک سال به طور کامل ویران شده است.

یک سال از زمان آغاز حملات بی‌وقفه به نوار غزه و جنگ نسل‌کشی می‌گذرد که رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا به راه‌ انداخته و تاکنون بیش از ۱۳۹ هزار شهید و زخمی و بیش از ۱۰ هزار مفقودی داشته و ویرانی گسترده و قحطی را بر جای گذاشته که جان ده‌ها کودک و سالخورده را گرفت.

رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن قطعنامه شورای امنیت برای توقف فوری این جنگ و دستورالعمل‌های دادگاه بین‌المللی دادگستری برای اتخاذ اقداماتی جهت جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط وخیم انسانی در نوار غزه، به حملات وحشیانه خود ادامه می‌دهد.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد شمار قربانیان عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ به ۴۱ هزار و ۹۰۹ شهید و ۹۷ هزار و ۳۰۳ زخمی رسیده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071713395
  • خبرنگار : 71588