مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خبر داد

 انسداد ۲۷۰ حلقه چاه غیر مجاز در همدان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۷۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود شده است.

رضا اخلاص‌مند سه‌شنبه ۱۷ مهرماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طبق برنامه سازگاری با کم‌آبی تا پایان سال بایستی ۴۶۵ حلقه چاه غیرمجاز مسدود شود، گفت: برخورد با چاه‌های غیرمجاز تشدید شده و تا کنون ۶۰ درصد برنامه عملیاتی سال‌جاری محقق شده است و این روند با جدیدیت ادامه خواهد داشت به‌طوری که انتظار می‌رود در پایان سال تعداد انسداد چاه‌های غیرمجاز از برنامه عملیاتی بیشتر شود.

وی عمق انسداد این تعداد چاه غیرمجاز مسدود شده در سال‌جاری را ۵۵۰۰ متر دانست و افزود: با انسداد این تعداد چاه از برداشت غیرمجاز بیش از  چهار میلیون و ۴۰۰ هزار متر مکعب از منابع آب زیرزمینی جلوگیری شده است.

اخلاص‌مند خاطرنشان کرد: از سال ۹۳ تاکنون، ۷۰۳۸ حلقه چاه غیر مجاز در سطح استان مسدود شده که با این اقدام از برداشت غیرمجاز ۳۴۸ میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی نیز جلوگیری شده است.

این مقام مسئول، طول انسداد کل چاه‌های مسدود شده استان را ۲۱۶ کیلومتر دانست و افزود: بیشترین و کمترین انسداد به ترتیب در شهرستان‌های کبودراهنگ و درگزین اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: کبودراهنگ با تعداد ۲۱۴۱ حلقه و حجم آب صرفه‌جویی شده ۷۸ میلیون مترمکعب بیشترین میزان و درگزین با تعداد ۷۱ حلقه و حجم آب صرفه‌جویی شده ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر کمترین میزان انسداد را به خود اختصاص داده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان ضمن تاکید بر برخورد با چاه‌های غیر مجاز، افزود: حفظ و حراست از منابع آب زیرمینی و سطحی یک وظیفه همگانی است و باید آحاد جامعه خود در این موضوع مسئول بداند تا این کالای حیاتی به آیندگان برسد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403071713392
  • خبرنگار :