اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی کرمانشاه برگزار شد

اجلاسیه شهدای جامعه پزشکی کرمانشاه، با حضور جمعی از خانواده‌ شهدای جامعه پزشکی، مسئولین، و کادر بهداشت و درمان استان برگزار شد.

دکتر قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، امروز(۱۷ مهر) در این مراسم، با اشاره به نمایش اقتدار موشکی جمهوری اسلامی در جریان عملیات وعده صادق۲، اظهار کرد: ایران اسلامی همان کشوری است که ۴۰ سال پیش توان ساخت سیم خاردار هم برای دفاع از خود در برابر دشمنان را نداشت و امروز به برکت انقلاب اسلامی به جایی رسیده که پیشرفته‌ترین موشک‌های دنیا در این کشور ساخته می‌شود، به نحوی که قوی‌ترین قدرتهای پدافندی دنیا هم نمی‌توانند جلوی موشک‌های ساخته شده توسط متخصصان ایرانی را بگیرند.

محمدی افزود: جمهوری اسلامی در فاصله کوتاه ۴۰ ساله به یکی از قدرت‌های بزرگ حوزه موشکی در دنیا تبدیل شده و توان موشکی ایران اسلامی در حدی است که ابرقدرتهایی مثل روسیه به دنبال گرفتن سلاح از ما هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در حوزه‌های دیگری مثل پزشکی، دارویی، سدسازی و... هم در دنیا حرف برای گفتن دارد، تصریح کرد: در حالی که تا ۴۰ سال پیش و در سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی جوانانمان را برای تحصیل در رشته‌های علوم پزشکی روانه خارج از کشور می‌کردیم، به برکت انقلاب اسلامی به جایی رسیده‌ایم که در حال حاضر در همین دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از بیش از ۱۰ کشور دنیا دانشجوی پزشکی مشغول به تحصیل هستند.

وی اشاره‌ای هم به توطئه‌چینی دشمنان برای نابودی اسلام و انقلاب در جریان سالهای دفاع مقدس داشت و گفت: دشمنان تلاش کردند تا از طریق رژیم بعث عراق به ما ضربه بزنند، به امید اینکه با تحریک و تجهیز این کشور، اسلام و انقلاب را در کشور ما از بین ببرند، اما با تکیه بر روحیه ایثار و جهاد و شهادت در برابر همه دشمنان خود سینه سپر کردیم و اجازه ندادیم دشمنان به اهداف خود برای نابودی اسلام و انقلاب دست پیدا کنند.

محمدی با بیان اینکه در فرهنگ اسلام شهادت با عزت ابدی برای انسان همراه است و همه از شهدا و ایثارگران به نیکی یاد می کنند، یادآور شد: جامعه پزشکی هرجا پای ایثار و شهادت در میان بوده، پیشقدم بوده‌اند و چه در دوران دفاع مقدس و چه در بحران‌های بعد از آن مانند وقوع سیل و زلزله و نیز در دوران شیوع ویروس منحوس کرونا در خدمت‌رسانی به مردم پای کار بوده‌اند.

وی ادامه داد: جامعه پزشکی شهدای زیادی تقدیم اسلام و انقلاب کرده‌ و در دوران جنگ تحمیلی دوشادوش دیگر هموطنانمان در خدمات‌رسانی به رزمندگان مجروح در خط مقدم مقابله با دشمن حاضر می‌شدند. در دوران شیوع کرونا هم در شرایطی که اعضای نزدیک خانواده افراد مبتلا به کرونا از آنها دوری می‌کردند، نفس به نفس بیماران کرونایی در مراکز درمانی حاضر بودند و حتی یک بیمار کرونایی نداشتیم که بدون پزشک و دارو و درمان مانده باشد.

محمدی افزود: امروز هم جامعه پزشکی استان جزو اولین گروه‌هایی هستند که درخواست رفتن به لبنان برای خدمات‌رسانی به مجروحان را دارند.

در این مراسم از خانواده شهدای جامعه پزشکی استان تجلیل شد.


 انتهای پیام
 

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071713383
  • خبرنگار : 50180