قهرمان رقابت‌ها دو و میدانی کمپانی‌های جهان تشریح کرد:

قهرمان ایلامی از چالش‌های فراوان تا قهرمانی جهان

قهرمان ایلامی رقابت‌ها دو و میدانی کمپانی‌های جهان از چالش‌های فراوان پیش آمده بر سر راه موفقیتش تا رسیدن به قله قهرمانی در مسابقات قهرمانی کمپانی‌های جان در مسکو گفت.

 جوان ورزشکار ایلامی که از همان کودکی وارد عرصه ورزش‌های دو و میدانی شد و در طی مدت فعالیت ورزشی خود با برخوردهای دوگانه مسئولان ورزشی ایلام و خط خوردن‌های مکرر نام او از لیست اردوهای مختلف روبه رو شد، توانست قهرمان مسابقات کمپانی‌های جهان در کشور روسیه در دو حوزه مختلف رشته دو و میدانی شد. 

اکبر دوستانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در کودکی در رشته ورزشی فوتبال مشغول به فعالیت ورزشی بودم و حتی به عنوان آقای گل استان ایلام نیز انتخاب شدم و دعوت به مسابقات کشوری مدارس نیز شدم. روز اول اردو بدون هیچ تستی مربی برگشت و به من گفت «تو به درد من نمی‌خوری» این در حالی بود که تا آن لحظه من هیچ تستی نداده بودم، حقیقتاً خیلی برای من سخت بود و وقتی به شهر خودم برگشتم دیگر به فوتبال فکر نکردم. 

قهرمان مسابقات دو و میدانی کمپانی‌های جهان در مسکو گفت: بعد از برگشت از اردوی نیمه‌تمام فوتبال و آشنا شدن با آقای احمد پارسازاده شروع به فعالیت در رشته دو و میدانی کردم با گذشت یک‌سال تمرین در این رشته قهرمان دانش‌آموزان مدارس ایران شدم و با کسب این طلا به اردوی تیم ملی دعوت شدم که قرار بود بعد از آن به مسابقات غرب آسیا به میزبانی کشور لبنان اعزام شوم اما به دلایل نامعلوم من از این اردو خط خوردم تا جایی که چند وقت بعد مشخص شد فرد دیگری را جایگزین من کرده‌اند. 

دوستانی افزود: در زمانی که به رده جوانان رسیدم، رئیس هیئت دو و میدانی استان ایلام عوض شد، حقیقتاً در آن زمان بنده توان مالی بالایی برای هزینه ورزش و یا دریافت مکمل و مسائل مرتبط با ورزش نداشتم و هر آنچه بود تلاشی بود که در طول شبانه‌روز برای این ورزش گذاشته بودم و همه چیز با توان خودم و تمرین و به دور از هزینه انجام می‌گرفت در صورتی که رقیب‌های ما وضعیتی داشتند که حتی برای ما شبیه به یک رویا بود. 

وی ادامه داد: زمانی که به خدمت سربازی رفتم تحت نظر مهدی زمانی به عنوان سرباز ورزشکار در ارتش مشغول به خدمت شدم. در آن زمان حقیقتاً سیستم آن‌جا بسیار مناسب بود و توانستم در آن زمان با توجه به شرایط غذایی و اسکان کمی دوباره سرپا شوم و توانستم قهرمان نیروهای مسلح و قهرمان ارتش‌های ایران شوم. 

دوستانی گفت: بعد از اتمام خدمت نیز من مجبور به کار کردن بودم چون راه دیگری برای ادامه زندگی نداشتم و این بسیار سخت بود، کار کردن در تهران و تأمین هزینه‌های روزانه زندگی نیازمند تلاش‌های بسیاری بود، برای همین از ورزش کناره گیری کردم، تا مدت‌ها از این زمان گذشت و در یک کوهپیمایی پسردایی بنده به من گفت که چرا از استعدادی که داری به درستی استفاده نمی‌کنی؟ من هم بحث مسائل مالی را پیش کشیدم و گفتم که همزمان کار کردن و ورزش کردن شرایط سختی را رقم می‌زند و او به بنده قول حمایت داد تا جایی که دوباره به مسابقات کمپانی‌های جهان در ایتالیا دعوت شدم، تمام کارهای ما انجام گرفت و شب، هنگام رفتن به فرودگاه برای پرواز به کشور ایتالیا با ما تماس گرفتند و گفتند که ویزاهای شما آماده نشده است، دوباره روح و روان من برای چندمین بار صیقل خورد، بارها و بارها به شکل‌های مختلف در چنین شرایطی قرار گرفتم و بنا به دلایل مختلف از اعزام به مسابقات از همان کودکی تاکنون خط خوردم یا محروم شدم. 

وی گفت: چند وقت پیش دوباره مسابقه کمپانی‌های جهان در روسیه با اعلام حضور بیش از ۵۰ کشور برگزار شد حقیقتاً به دلیل روحیه خرابی که داشتم مدتی بود تمرین نکرده بودم ولی در مسابقه حضور پیدا کردم و در آنجا موفق به دریافت دو طلا یکی طلای پرش طول و یکی ۱۰۰ متر شدم. در این مسابقه با حمایت‌های آهن‌بران کویر زاگرس با مدیریت و همراهی آقایان برزو و عارف بیابانی شرکت کردم، مشوق اصلی من برای این مسابقات آقای عارف بیابانی بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403071713370
  • خبرنگار : 50469