یک فعال سیاسی:

استاندار اصفهان باید در سطوح ارتقای وزارت کشور رشد کرده باشد

یک فعال سیاسی گفت: استاندار باید یک فرد کارشناس و یا از بدنه وزارت کشور باشد و در رده‌های مختلف مدیریتی این وزارتخانه رشد کرده باشد.

محمدحسین نصرتی در گفت‌وگو با ایسنا درباره شاخص‌هایی که باید در انتخاب استاندار جدید اصفهان مدنظر قرار گیرد، اظهار کرد: شاخص‌هایی که در انتخاب استاندار باید مدنظر قرار گیرند، شاخص‌های عمومی و شاخص‌های اختصاصی هستند. البته یک دسته شاخص‌های دیگر هم وجود دارد که می‌توان این شاخص‌ها را شاخص‌های انطباق نام‌گذاری کرد که این دسته شاخص‌ها می‌تواند بر اساس ویژگی‌های آن استان مدنظر باشد.

وی افزود: مهم‌ترین شاخص‌های عمومی عبارتند از همراه بودن و همگام بودن با شعارهای دولت وفاق ملی و اگر به بدنه رأی رئیس‌جمهور منتخب نگاه کنیم، عمدتاً آراء از سمت کسانی بود که وجهه اصلاح‌طلبی داشتند و افرادی بودند که به امید اصلاح به ایشان رأی دادند و بخش دیگر طیف میانه‌رو جناح اصولگرا بودند.

فرماندار سابق شهرستان‌های سمیرم و نائین گفت: بحث دیگری که باید مدنظر باشد، بحث انطباق با شعارهای رئیس‌جمهور است، به این معنا که استاندار باید یک فرد کارشناس و یا از بدنه وزارت کشور باشد و در رده‌های مختلف مدیریتی رشد کرده باشد. استاندار باید سیاست را به خوبی بشناسد و در سطوح ارتقای وزارت کشور رشد کرده باشد. سطوحی مانند بخشداری، فرمانداری، معاونت‌ها و مدیرکلی. این شاخص‌ها را می‌توانیم به‌عنوان شاخص‌های عمومی در نظر بگیریم.

نصرتی ادامه داد: در بخش شاخص‌های اختصاصی، شاخص‌هایی که در انتخاب استاندار در نظر گرفته می‌شود باید منطبق با وظایفی باشد که یک استاندار بر عهده دارد که در قانون این وظایف شرح داده شده که قاعدتاً با توجه به آن وظایفی که بر عهده استاندار است باید آن انطباق را نیز داشته باشد و از نظر تحصیلات منطبق با وظایفی باشد که بر عهده دارد.

وی گفت: برخی شاخص‌های دیگر باید با محلی که قرار است پست بگیرد منطبق باشد. مشکل اصلی اصفهان آب است و خشکی زاینده‌رود که در همه بخش‌های استان این مشکل وجود دارد. مشکل آلودگی و آلایندگی هوا مطرح است که استان اصفهان با آن مواجه است. بیکاری در سطح استان از دیگر مشکلات است که استاندار آینده باید در همه این حوزه‌ها کار کرده باشد و تجارب قبلی او حداقل با این موضوعات مرتبط باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب، تصریح کرد: جوان‌گرایی از دیگر شاخص‌هایی باید باشد که در انتخاب استاندار مدنظر قرار گیرد. آن چیزی که برای هیئت دولت اتفاق افتاد، عبور از جوان‌گرایی بود که مطابق با شعار جوان‌گرایی رئیس‌جمهور نبود. امیدواریم در سطوح دیگر مانند استانداران، فرمانداران و مدیران کل شاخص جوان‌گرایی لحاظ شود.

نصرتی در پاسخ به این سؤال که استاندار آینده اصفهان از نظر شخصیتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، گفت: نخستین چیزی که اهمیت دارد بحث مردمی بودن و آن پذیرشی است که از طرف مردم و اقشار مختلف پیدا می‌کند. اگر یک استاندار تکبر داشته باشد، نمی‌تواند با اقشار مختلف مردم ارتباط پیدا کند. البته مردمی بودن استاندار نباید به طرف پوپولیسم برود که عوام‌فریبی از آن برداشت شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071713313
  • خبرنگار : 50117