معاون حفاظت محیط زیست خوزستان عنوان کرد

لزوم توقف سریع تخلیه فاضلاب کاغذسازی به «دز» و زیستگاه گوزن ایرانی

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان خواستار توقف سریع تخلیه فاضلاب کارخانه کاغذسازی به رودخانه‌ دز و جنگل پارک ملی دز شد.

فرهاد قلی‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بازدید و بررسی وضعیت زیست محیطی رودخانه دز در مقطع شهرستان شوش اظهار کرد: سال‌ها است ورود فاضلاب شرکت کاغذسازی پارس به رودخانه دز و جنگل‌های پارک ملی دز ادامه دارد و موجب ایجاد آلودگی شدید در رودخانه دز، تالاب یعقوب و زیستگاه گوزن زرد ایرانی شده است.

وی افزود: با وجود پیگیری و اعمال مهلت‌های متعدد در سال‌های اخیر، کارخانه کاغذسازی پارس برای ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب کاری نکرده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با توجه به این وضعیت، پیگیری حقوقی با محاسبه و مطالبه خسارت وارده به اکوسیستم رودخانه‌ای و تالابی دز با شکایت به مراجع قضایی آغاز شده است.

وی بیان کرد: باید توجه شود علاوه بر آلودگی رودخانه دز، به دلیل اینکه با آلایندگی این کارخانه زیستگاه گونه در خطر انقراض گوزن زرد ایرانی نیز تهدید می‌شود موضوع جلوگیری از ورود فاضلاب به زیستگاه پارک ملی دز با جدیت از سوی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان پیگیری می‌شود و تصفیه‌خانه فاضلاب صنعتی باید به سرعت توسط کارخانه ساخته شود.

قلی‌نژاد عنوان کرد: بر اساس قوانین و مقررات و در راستای جلوگیری از تهدید بهداشت عمومی، هر واحد صنعتی باید نسبت به راه‌اندازی سیستم‌های کنترل آلاینده‌های محیط زیستی خود همانند تصفیه‌خانه‌های فاضلاب اقدام کند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071713271
  • خبرنگار : 50225