رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تاکید کرد

لزوم افزایش سهم و مشارکت دستگاه‌های اجرایی در توسعه گردشگری

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی بر لزوم افزایش سهم و مشارکت دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌ها در امر توسعه گردشگری استان تاکید کرد و گفت: نمایشگاه گردشگری باید در شهرستان‌های استان نیز برگزار شود.

حیدر فتح‌زاده در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به برگزاری سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز، گفت: لازم است شخصیت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان برندسازی شود

وی اظهار کرد: شخص رئیس جمهور، فرزند آذربایجان بوده و بر مبنای آراء مردم سراسر کشور از جمله آذربایجان انتخاب شده است و می‌توان وی را به عنوان یک شخصیت سیاسی برندسازی کرد.

وی افزود: با برندسازی شخصیت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می‌توانیم رفتارها و ظرفیت‌های استان را معرفی کرده و در جهت جذب گردشگر به کار گیریم.

وی مطرح کرد: از برگزاری یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز، در هر شرایطی حمایت می‌کنیم اما باید از تکیه صرف بر منابع دولتی خارج شویم و از طریق جلب مشارکت بخش خصوصی و حضور خود مردم به توسعه گردشگری کمک کنیم.

نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز ۲۵ تا ۲۸ مهرماه برگزار می‌شود

در این دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی به تشریح جزئیات برگزاری یازدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی و سومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تبریز پرداخت و گفت: این نمایشگاه روزهای ۲۵ تا ۲۸ مهرماه سال‌جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

احمد حمزه‌زاده اذعان کرد: تاکنون ۲۹ استان برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند که در حدود ۱۰۰ غرفه گردشگری و ۳۵۰ تا ۳۸۰ غرفه صنایع دستی در سالن‌های پروین اعتصامی، شهریار و آذربایجان به معرفی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری، صنایع دستی و گردشگری استان خواهند پرداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان آذربایجان شرقی، وی با بیان اینکه این نمایشگاه در سال گذشته ۱۸۰ هزار نفر بازدیدکننده داشت، خاطرنشان کرد: چهار میلیارد تومان تسهیلات خرید از طریق صندوق کارآفرینی امید در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403071713261
  • خبرنگار :