رئیس جهاد دانشگاهی لرستان:

واقعه عاشورا سرمنشأ مبارزه با ظلم در جهان شده است

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان گفت: واقعه عاشورا سرمنشأ مبارزه با ظلم در جهان شده است.

فرهاد فرامرزیان امروز هفدهم مهرماه در دیدار با عبدالمجید کشوری، مدیرکل زندان‌های لرستان که با موضوع هماهنگی برگزاری مراسم اختتامیه سیزدهمین سوگواره ملی «مَحرم و مُحرم» برگزار شد، بیان کرد: اگر به وقایع گذشته نگاه کنیم، می‌بینیم که به عنوان مثال در واقعه عاشورا هیچ‌ کسی فکر نمی‌کرد روزی این واقعه سرمنشأ مبارزه با ظلم شود و بسیاری بر این باور بودند که نهضت امام حسین(ع) با پایان عاشورا تمام شده است. 

وی افزود: امروز می‌بینیم که ندا و فریاد «یا حسین» در تمام دنیا طنین‌انداز می‌شود و در راهپیمایی اربعین شاهد یک رویداد حماسی هستیم.

فرامرزیان خاطرنشان کرد: اربعین و عزاداری‌های مردم نشان‌دهنده عشق و ارادت شیعیان  به امام حسین (ع) است.

این مسئول در ادامه صحبت‌هایش گفت: در برگزاری مراسمی با محتواهای مذهبی انتظار می‌رود تمام دستگاه‌های اجرایی بالاخص فرهنگی پیش‌قدم شوند.

وی با بیان اینکه دبیرخانه این سوگواره ملی در استان لرستان مستقر است، ادامه داد: با برگزاری این سوگواره‌ها یک هم‌افزایی و صمیمیت و همدلی خوبی بین مردم استان‌های کشور ایجاد خواهد شد.

فرامرزیان اظهار کرد: آیین‌های گوناگونی در عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایش توسط مردم استان‌های مختلف برگزار می‌شود که شاید کمتر به آنها پرداخته شده و سوگواره ملی محرم محرم می‌تواند به شناخت و معرفی آنها کمک کند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با بیان اینکه آثار بسیار زیادی به دبیرخانه این سوگواره ارسال  و کار داوری آنها انجام شده است، اضافه کرد: این مراسم ۲۳ مهر ماه در دانشگاه فرهنگیان لرستان برگزار خواهد شد.

در این جلسه، امین آزادبخت معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و جمشیدی رئیس اداره حفاظت و اطلاعات زندان‌های لرستان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403071713232
  • خبرنگار :