افزایش قیمت نفت مهار شد

قیمت نفت در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا که معامله گران به سودگیری از افزایش قیمت روز گذشته اقدام کردند، بیش از یک دلار در هر بشکه کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با یک دلار و ۳۱ سنت معادل ۱.۶ درصد کاهش، به ۷۹ دلار و ۶۲ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با یک دلار و ۲۹ سنت معادل ۱.۷ درصد کاهش، به ۷۵ دلار و ۸۵ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص روز دوشنبه تحت تاثیر نگرانی‌ها نسبت به تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و متاثر شدن عرضه نفت این منطقه، بیش از ۳ درصد صعود کرده و به بالاترین حد خود از اواخر اوت صعود کردند و به رشد هشت درصد خود در هفته گذشته افزودند.

جنگ در منطقه با شلیک موشک های حزب الله به حیفا که سومین شهر بزرگ در سرزمین‌های اشغالی فلسطین است، تشدید شد. رژیم صهیونیستی یک سال پس از عملیات طوفان الاقصی و آغاز جنگ در غزه، درصدد گسترش عملیات زمینی در خاک لبنان است.

ئیپ جون رونگ، استراتژیست بازار شرکت آی جی در این باره گفت: تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه بیداد می‌کند اما هنوز شفافیتی درباره واکنش تلافی جویانه «اسرائیل» در برابر ایران وجود ندارد و انتظار می‌رود قیمت‌ها در سایه ریسک‌های ژئوپلیتیکی، همچنان حمایت شوند.

در این بین، پریانکا ساچدوا، تحلیلگر شرکت فیلیپ نووآ گفت: تحولات در خاورمیانه، تاثیر چندانی در دورنمای تقاضا برای نفت نداشته و این چشم انداز همچنان تیره است. وی افزود: بازار منتظر داده‌های تورم آمریکا در روز پنج شنبه است تا ارزیابی درباره بزرگترین اقتصاد جهان داشته باشد.

بر اساس گزارش رویترز، هر چند سرمایه گذاران نگران کند شدن تقاضای چین برای نفت هستند، کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین روز سه شنبه اعلام کرد درباره دستیابی به اهداف اقتصادی کل سال، کاملا مطمئن است.

معامله گران همچنین منتظر آمار هفتگی ذخایر نفت و سوخت آمریکا هستند. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز برآورد کردند ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به چهارم اکتبر، به میزان ۱.۹ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است. گزارش موسسه امریکن پترولیوم روز سه شنبه و آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه منتشر خواهد شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403071713212
  • خبرنگار : 71263