نماینده پارلمان لبنان: اولویت ما توقف تجاوزات است

یکی از اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان اعلام کرد: اولویت ما توقف تجاوزات علیه لبنان است و موضع ما همچنان پشتیبانی و دفاع از غزه است.

به گزارش ایسنا، حسین الحاج حسن، یکی از اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم از شهروندانمان دفاع کنیم و خواهان توقف تجاوزات وحشیانه علیه لبنان و لبنانی‌ها هستیم.

براساس گزارش النشره، وی در ادامه افزود: موضع ما همچنان دفاع و پشتیبانی از غزه است و اولویت ما متوقف کردن تجاوزات علیه لبنان است.

این مقام لبنانی همچنین تصریح کرد، میان حزب‌الله و نبیه بری، رئیس پارلمان و نیز نجیب میقاتی، نخست‌وزیر پیشبرد امور در لبنان فاصله‌ای وجود ندارد.

وی پیشتر تأکید کرده بود: دولت لبنان با تمام رهبران رسمی خود درباره مخالفت با تجاوز و حمایت از آتش‌بس اجماع دارند. اما بدون حمایت عربی، اسلامی و بین‌المللی تلاش لبنان به تنهایی جواب نمی‌دهد. این ضعف موضع لبنان نیست بلکه به دلیل حمایت بین‌المللی از اسرائیل است.

حسین الحاج حسن در خصوص جدا کردن جبهه‌ها گفت: موضع رسمی لبنان پذیرش پیشنهادی بود که برای توقف جنگ و جداسازی جبهه‌ها مطرح شده بود، اما رژیم اشغالگر علیرغم اعلام قبول این پیشنهاد از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، به آن پایبند نبود. اولویت کنونی آتش‌بس است. بقیه مسائل را بعدا می‌توان بررسی کرد.

وی تأکید کرد: نیروهای حزب‌الله مقابل تلاش‌های رژیم اشغالگر برای نفوذ به خاک لبنان می‌ایستند و تانک‌ها و خودروهای آن‌ها را منهدم کرده و سربازانشان را در مارون الراس، العدیسه و دیگر مناطق مرزی به هلاکت می‌رسانند و این چیزی است که خود دشمن به آن اعتراف کرده است.

الحاج حسن گفت: مقاومت همچنان به حملات موشکی خود علیه پایگاه‌های دشمن و تأسیسات نظامی و شهرک‌های آن ادامه می‌دهد. این نشان می‌دهد اسرائیل در صحبت‌های خود از نابود کردن امکانات و توانمندی‌های حزب‌الله اغراق می‌کند. مقاومت ثابت قدم و استوار و منتظر دشمن در میدان است.

رژیم صهیونیستی برای شانزدهمین روز متوالی به تجاوزات گسترده خود علیه لبنان از طریق حملات شدید علیه ضاحیه جنوبی و شهرها و شهرک‌های جنوب لبنان و تلاش برای نفوذ زمینی ادامه می‌دهد. رژیم صهیونیستی همچنین شب گذشته حملاتی را به شهرستان بعلبک و شهرک الخیام، شهرک «عربصالیم» و شهرک‌های شهرستان صور در جنوب لبنان انجام داد.

این رژیم اخیرا عملیات خود را در جنوب لبنان گسترش داد. این حملات تا بدین لحظه صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403071713209
  • خبرنگار : 71588