مدیرکل اوقاف استان سمنان:

پروژه‌های عمرانی و ساخت‌وسازها باید بر مبنای طرح‌ جامع بقاع متبرکه باشد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان ضمن تاکید بر همخوانی ساخت و سازهاها با طرح جامع بقاع، بر ضرورت ایجاد درآمد پایدار در بقاع متبرکه با هدف حفاظت و نگهداری بهتر از این بقاع تاکید کرد.

حجت الاسلام علیزاده ۱۷ مهرماه در سفر به دامغان در نشستی با هیات امناء و مدیران مراکز افق بقاع متبرکه شهرستان دامغان اظهار کرد: همه پروژه‌های عمرانی و  ساخت و ساز بقاع باید بر مبنای طرح‌های جامع بقاع متبرکه باشد.

وی ضمن مهم برشمردن روایت گری به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این خصوص، اشاره کرد و افزود: اگر حقایق جامعه را در حوزه‌های مختلف فرهنگی،اقتصادی، سیاسی و... روایت نکنیم، دشمن موضوعات را خلاف واقع و آن‌گونه که تمایل دارد روایت می‌کند.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت وحدت و همدلی بین ارکان بقاع متبرکه، زائرین و عموم مردم تصریح کرد: تکریم زائرین از وظایف اصلی مسوولان بقاع متبرکه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، ایجاد درآمد پایدار را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و افزود: جذب خدام افتخاری متخصص، اجرای عملیات عمرانی بر مبنای طرح جامع، جذب جوانان در مراکز افق و اهتمام ویژه به جهاد تبیین در بقاع متبرکه امری ضروری است که باید مورد توجه جدی هیات امنای بقاع متبرکه باشد.

حجت الاسلام علیزاده همچنین در نشستی با طلاب و روحانیون مدارس علمیه دامغان در حوزه علمیه مطلب خان، بر ضرورت ساماندهی موقوفات حوزه‌های علمیه استان تاکید و تصریح کرد: ساماندهی این موقوفات گامی مهم در مسیر رشد، توسعه و ترقی دینی و فرهنگی استان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان بر احیاء موقوفات حوزوی تاکید و خاطرنشان کرد: عمل به نیات واقفان در اولویت کاری سازمان اوقاف قرار دارد.

وی بر ضرورت کمک به نشر فرهنگ وقف تاکید و اظهار کرد: فرهنگسازی در این خصوص می‌تواند به کاهش بسیاری از آسیب‌های اجتماعی کمک کند.

همچنین در این نشست اعضای جدید هیات امنای امامزادگان جعفر و محمد (ع) شهرستان دامغان معرفی شدند.
انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403071713206
  • خبرنگار :