وقتی فدراسیون تازه تاسیس نه ساختمان دارد نه امکانات

رویینگ پس از جدا شدن از فدراسیون قایقرانی همچنان باید در همان ساختمان مجموعه آزادی مستقر شود تا مکانی برای استقرار این فدراسیون تازه تاسیس در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، وزارت ورزش و جوانان رشته رویینگ را از فدراسیون قایقرانی جدا  و محسن شادی را به عنوان سرپرست فدراسیون منصوب کرد. از همان ابتدا که بحث جدایی رویینگ پیش آمد، این سوال مطرح شد که این فدراسیون تازه تاسیس قرار است در کجا مستقر شود و با توجه به نبود زیرساخت، ملی‌پوشان کجا تمرین خواهند کرد؟

پیش از این نیز رویینگ با نداشتن  پیست استاندارد درگیر بود و ملی‌پوشان مجبور بودند در پیست غیر استاندارد آزادی تمرین کنند. اکنون نیز مشخص شده رویینگ فعلا قرار نیست جایی برود و در همان ساختمان فدراسیون قایقرانی مستقر است!

بادبانی هم قبلا از فدراسیون قایقرانی جدا شده بود و با وجود اینکه یک فدراسیون مستقل بود، در همان ساختمان فدراسیون قایقرانی مستقر شد و در نهایت منحل شد و به یک انجمن مستقل تبدیل شد اما این انجمن هم در همان ساختمان قایقرانی فعالیت خود را دنبال می‌کند. در واقع تنها مدیریت این رشته‌ها از هم جدا شدند اما همه آنها در یک ساختمان هستند.

با توجه به اینکه هنوز زیرساخت‌های لازم برای جدا شدن این رشته‌ها به ویژه رویینگ فراهم نبود، بهتر بود وزارت ورزش حداقل در ابتدا جایی برای اسکان بخش اداری رویینگ پیدا می‌کرد و امکانات زیرساختی برای تمرین ورزشکاران را مهیا می‌کرد و سپس این جداسازی را انجام می‌داد.

رویینگ یکی از رشته‌های مدال آور قایقرانی ایران است اما همیشه با نبود امکانات مواجه بوده است. این رشته نیاز به پیست ۲ هزار متر استاندارد دارد و جدا سازی باید در شرایطی انجام می‌شد که امکانات متفاوت‌تری برای آن فراهم می‌شد اما در حال حاضر نه تنها پیست استاندارد ندارد بلکه باید به دنبال مکانی برای استقرار فضای اداری هم باشد.

با توجه به اینکه همچنان همه رشته‌های قایقرانی در یک ساختمان هستند این سوال پیش می‌آید چه ضرورتی وجود داشت که این جدا سازی با این سرعت انجام شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 1403071713192
  • خبرنگار : 71468