رئیس شورای شهر تهران خبر داد

طرح مجلس برای ممنوعیت شرکت کارمندان شهرداری در انتخابات شوراها/ بررسی کاهش تعداد کیوسک‌های پایتخت

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از بررسی طرح کاهش کیوسک‌های شهر تهران در دویست‌ و شصت‌ و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی چمران پیش از آغاز دویست‌وشصت‌ونهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورا گفت: با توجه به اینکه با ایام روز جهانی کودک مواجه هستیم، امروز عده‌ای از کودکان نخبه را دعوت کردیم تا از آنها در صحن شورا تقدیری صورت گیرد.

وی اضافه کرد: امروز یک فوریت لایحه افزایش سرمایه بانک شهر نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن آقای تشکری هاشمی گزارشی از ون تاکسی‌هایی که مقرر شده در تهران کار کنند ارائه خواهند کرد. همچنین یک فوریت طرحی درباره کیوسک‌های شهر تهران مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: نباید تعداد این کیوسک‌ها در شهر تهران افزایش پیدا کند. بر همین اساس بودجه‌ای تصویب خواهد شد تا سالانه دو درصد از این کیوسک‌ها کاسته شود. بی‌تردید در نقاطی که پیاده‌روها باریک هستند و جزو مناطق شلوغ قلمداد می‌شود باید تعداد کیوسک‌ها کاهش پیدا کند. در حقیقت در مجموع در جایی که نیاز نیست یا کمتر به وجود این کیوسک‌ها نیاز است، باید کیوسک‌ها حذف شوند.

چمران درباره اجرای روند طرح شهر دوستدار کودک در تهران نیز اظهار کرد: موضوعی که در دوره چهارم شورا مطرح شد مقرر بود که به صورت ویژه در بوستان‌ها و اماکنی که محل بازی کودکان است امکانات بیشتری پیش‌بینی شود؛ البته این موضوع در فرهنگسراها و سرای محلات نیز مورد توجه قرار گرفت تا برای بازی، ورزش و سرگرمی کودکان تجهیزات لازم فراهم شود که شهرداری تهران نیز این موضوع را دنبال می‌کند.

وی درباره اختلال ایجاد شده در خط سه متروی تهران گفت: متأسفانه این اختلالات وجود دارد و تأکید ما این بوده همه موارد فنی به خوبی رعایت شود؛ اما هنگامی که فشار به مترو افزایش پیدا می‌کند یعنی با کاهش سرفاصله‌ها و افزایش تعداد قطارها احتمال چنین اختلالاتی بالا می‌رود که البته امیدواریم شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سوالی درباره روند همکاری مدیریت شهری در طرح ساماندهی اتباع در پایتخت تصریح کرد: با توجه به این‌که در هفته نیروی انتظامی قرار داریم به روال سال‌های گذشته دعوتی از همکارانمان در فراجا داشته‌ایم؛ اما امسال صحبت کردیم که به صحن شورا بیایند که سردار رادان در مأموریت بودند و سردار محمدیان نیز برنامه‌هایی داشتند که نمی‌توانستند در صحن شورا حاضر شوند. در مورد به کارگیری اتباع در حوزه خدمات شهری نیز آن دسته از اتباعی که قانونی هستند و اجازه اقامت دارند می‌توانند کار کنند اما به کارگیری اتباع غیرمجاز نه تنها در شهرداری که در همه دستگاه‌ها ممنوع است.

چمران در خصوص حضور دادستان در باغ گیاه‌شناسی و نتیجه پیگیری‌ها در خصوص گودبرداری نزدیک باغ گیاه‌شناسی اظهار کرد: از نتیجه بازدید دادستان هنوز اطلاعی ندارم.

وی درباره موضوع حضور اعضای شوراها در کمیسیون ماده ۱۰۰ که رابطه استخدامی با شهرداری‌ها نیز دارد، اظهار کرد: اعضای شورای شهر تعدادی کارمند شهرداری هستند که به شورا آمده‌اند. قطعا این کار با توجه به تجربه آنها در مدیریت شهری کاری است که من می‌پسندم اما موضوع حقوقی مطرح شده که این موضوع از طریق استانداری به ما اعلام شده است که در حقیقت این بخش تعارض منافع است و کارمندان شهرداری که به شورا می‌آیند نمی‌توانند در بخش‌هایی که قضاوت انجام می‌شود همانند کمیسیون ماده ۱۰۰ حضور پیدا کنند. البته یکی از اعضای شوراها در کشور شکایتی انجام داده که گویا دیوان این شکایت را رد کرده است.

طرح مجلس برای ممنوعیت فعالیت کارمندان شهرداری در انتخابات شوراها

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: مجلس شورای اسلامی نیز طرحی دارد که کارمندان شهرداری نمی‌توانند در انتخابات شوراها شرکت کنند که البته هنوز در صحن مجلس شورای اسلامی مطرح نشده است. شاید این موضوع در شهرهای کوچک درست باشد؛ اما برای شهرهای بزرگ بهتر است که اعضای شوراها با توجه به تجربه‌ای که در مدیریت شهری دارند و مطلع هستند در شورا حضور پیدا کنند و حضور آنها به نفع شهر خواهد بود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403071713184
  • خبرنگار : 71505