یک متخصص جراحی قلب و عروق:

گاهی جراحی قلب نخستین گام درمانی است

 یک متخصص جراحی قلب و عروق، گفت:برخی متخصصان، عمل جراحی قلب را آخرین گزینه درمانی در نظر می‌گیرند اما در بسیاری از موارد، جراحی قلب می‌تواند نخستین گام درمانی باشد.

حسین اعظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به اهمیت سلامت روان، همه شهروندان باید به سلامت قلب خود به‌عنوان یک سرمایه ارزشمند توجه کرده و با رعایت توصیه‌های پزشکی از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری کنند. آمار ابتلا به بیماری‌های قلبی در جامعه رقم بالایی است که با توجه به اهمیت پیشگیری و درمان به موقع بیماری‌های قلبی توجه بیشتر به سلامت قلب و عروق ضروری است.

وی افزود: بیماران قلبی، سه دسته هستند؛ افرادی با سابقه خانوادگی، افرادی بدون سابقه، اما با عوامل خطر و افرادی که قبلاً دچار بیماری قلبی شده‌اند که انجام چکاپ‌های دوره‌ای و پیروی از توصیه‌های پزشک برای هر یک از این گروه‌ها مورد تاکید است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: برخی متخصصان، عمل جراحی قلب را آخرین گزینه درمانی در نظر می‌گیرند، اما در بسیاری از موارد، جراحی قلب می‌تواند نخستین گام درمانی باشد.

وی با اشاره به علائم هشداردهنده بیماری‌های قلبی، تصریح کرد: بیماران در صورت مشاهده علائمی چون خستگی، درد قفسه سینه و دردهای گوارشی به پزشک مراجعه و چکاپ قلبی انجام دهند.

اعظمی با تأکید بر نقش سبک زندگی سالم در پیشگیری از بیماری‌های قلبی، گفت: تغذیه سالم، ورزش منظم، مدیریت استرس و ترک سیگار از جمله عواملی هستند که می‌توانند به‌طور چشمگیری خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071713164
  • خبرنگار : 50260