/همایش «طوفان الاقصی: آغاز نصرالله»/

عراقچی: دشمنان می‌دانند چه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی در تیررس ما قرار دارد

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به تهدیدهای رژیم صهیونیستی گفت که «دشمنان ما می‌دانند چه اهدافی در داخل رژیم صهیونیستی در تیررس ما قرار دارد و آن‌ها قدرت موشک‌های ما را به عینه مشاهده کرده‌اند».

به گزارش ایسنا، «سید عباس عراقچی» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه و در همایش «طوفان الاقصی: آغاز نصرالله» گفت: امروز مسئله فلسطین به مسئله اول دنیا تبدیل شده است.

وی گفت : امروز دستان مقاومت اسلامی در همه عرصه‌ها از جمله نرم افزار و سخت‌افزار پرتوان است.

جریان مقاومت قائم به شخص نبوده و نیست

عراقچی همچنین  تصریح کرد: جریان مقاومت قائم به شخص نبوده و نیست.

با تمام قوا پشت مقاومت خواهیم ایستاد

وزیر خارجه به سفر اواخر هفته گذشته خود به بیروت اشاره کرد و گفت: پیام این سفر واضح بود. پیام آن این بود که با تمام قوا پشت مقاومت خواهیم ایستاد.

عراقچی گفت: به رژیم صهیونیستی می‌گوییم که اراده ایران را آزمایش نکنند و هر حمله‌ای که به ایران صورت بگیرد، پاسخ ما پرقدرت‌تر از گذشته خواهد بود.

هر حرکتی را  با دقت رصد و بررسی می‌کنیم 

وی تاکید کرد: ما هر حرکتی را  با دقت رصد و  بررسی می‌کنیم  و در انجام پاسخ نه تعجیل می‌کنیم و نه تعلل.

همایش «طوفان الاقصی: آغاز نصرالله»

هر گونه حمله با پاسخ محکم‌تر روبه‌رو می‌شود

عراقچی در این همایش تاکید کرد: هر گونه حمله‌ای از سوی رژیم صهیونیستی به تاسیسات زیر بنایی ایران با پاسخ محکم‌تر روبه‌رو می‌شود.

می‌دانند چه اهدافی در داخل رژیم صهیونیستی در دسترس و تیررس ما قرار دارد

وزیر خارجه همچنین در سخنان خود گفت: دشمنان ما می‌دانند چه اهدافی در داخل رژیم صهیونیستی در دسترس و تیررس ما قرار دارد. آن‌ها قدرت موشک‌های ما را به عینه مشاهده کرده‌اند.

عراقچی همچنین در این نشست با تاکید بر  عهد و پیمان دولت چهاردهم در دفاع از اصول و آرمان‌های فلسطین و جریان مقاومت گفت: انجام  «عملیات وعده صادق ۲ و ۱» از سوی نیروهای مسلح عزم و اراده ایران را نشان داد که هرگونه اقدام تجاوزکارانه با پاسخ ایران مواجه خواهد شد.

همایش «طوفان الاقصی: آغاز نصرالله»

همایش «طوفان الاقصی: آغاز نصرالله» همزمان با سالگرد عملیات طوفان الاقصی و با حضور وزیر امور خارجه ایران در مرکز مطالعات سیاسی و بین‌الملل وزارت خارجه برگزار شد.

متن کامل سخنرانی عراقچی در این همایش بدین شرح است:

خیلی خوشحال هستم که امروز در سالگرد عملیات طوفان الاقصی توفیق دارم که خدمت شما صحبت کنم.

ابتدا درود می‌فرستیم به روح پر فتوح امام و مقتدای خویش حضرت امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی (رحمت الله علیه) و گرامی می داریم یاد و خاطره فرماندهان و دلاوران مقاومت اسلامی به ویژه سردار شهید اسلام و ایران سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سید الشهدای مقاومت حزب الله  حجت الاسلام و المسین سید حسن نصرالله. از خداوند متعال علو درجات همه شهدای راه حق از صدر اسلام تا به امروز را مسئلت دارم.

امروز مصادف با سالگرد آغاز عملیات تاریخ‌ساز طوفان الاقصی است؛ پاسداشت عملیات مزبور که سرفصل نوینی را در تاریخ مبارزانی ملت‌های مسلمان و آزاده جهان رقم زده است، نکاتی چند را با شما دانشمندان و دیپلمات ها و اندیشمندان در میان می گذارم.

بی تردید همانطور که مقام معظم رهبری در  روزهای اولیه این عملیات غرور آفرین فرمودند، این عملیات برای نخستین بار تجربه شکست تلخ و سنگینی را به  دشمن صهیونیستی چشاند؛ شکستی که جبران ناپذیر است. گذشت زمان، قرائن و شواهد پنهان این شکست بزرگ را هویدا خواهد ساخت. چه بسا توصیف مقام معظم رهبری در نماز جمعه نصر مبنی بر بازگشت رژیم صهیونیستی به هفتاد سال قبل بهترین تحلیل پیرامون عملیات طوفان الاقصی باشد.

تخلیه شهرک ها در مرز آبی با لبنان و در باریکه غزه نوید بخش آغاز نصر الهی در باز پس‌گیری  سرزمین آب و اجدادی فلسطینیان و مهیاسازی تعیین سرنوشت ملتی مظلوم با عزم و اراده خویش می باشد.

نکته حائز اهمیت دیگر صلابت و اقتدار مقاومت اسلامی است؛ اقتداری که برای نخستین بار در تاریخ مبارزات علیه دشمن صهیونیستی توانست با برپاسازی اتاق عملیات مشترک و برقراری جبهه متحد و مرکب، اقتدار مقاومت اسلامی را در جنگی نامتقارن با بهره گیری از شیوه های نوین در عرصه نبرد چنان نمایان سازد که منجر به تغییر در موازنه سنتی تهدید در عرصه بین المللی شود.

از سوی دیگر نباید از دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی در عرصه تحولات گفتمانی غفلت کرد. امروز بهره گیری از فناوری‌های نوین در بستر ارتباطات به خوبی توانسته است حقایق مبارزاتی ملت مظلوم فلسطین را در پهنه ای وسیع به اشتراک بگذارد؛ تا حدی که مسئله فلسطین به مسئله اول جهان تبدیل شده است.

حقیقت مزبور در نامه تاریخی مقام معظم رهبری به دانشجویان غرب با تبیین این مفهوم که دانشجویان و اقشار فرهیخته جهان غرب امروز در طرف درست تاریخ ایستاده اند، روشن می شود. این پدیده شگرف با بهره گیری از ظرفیت جهاد تبیین حاصل می گردد و تردیدی نیست که دستاورد بزرگ در عرصه های سخت افزاری مقاومت اسلامی باید پیوستاری دقیق در حوزه های روایت گری و تصویرگری داشته باشد تا این تحول گفتمانی را رقم زند.

همین ظرفیت به پیشران جامعه جهانی در بهره گیری از ظرفیت نهادهای حقوقی بین المللی در محکومیت متجاوز بر پایه تفکرات مبارزه با آپارتاید بدل گردید که به نوبه خود حائز اهمیت بسیار بوده وضروری است با اهتمام ویژه ای پیگیری شود.

امروز دستان مقاومت اسلامی به برکت تلاش همه رزمندگان در همه عرصه ها اعم از سخت افزار و نرم افزار، پُرتوان است و به شجره طیبه ای تبدیل شده است که مسیر خود را با عزم و اراده ای قوی به پیش می راند.

مقاومت قائل به شخص نبوده و نیست و شهادت نه تنها جلودار آنان نیست، بلکه انسجام و انگیزه های مقاومت را تحکیم بخشیده و پُرصلابت‌تر از همیشه راه شهدای پرافتخار خویش را خواهند پیمود.

دولت چهاردهم جمهوری اسلامی ایران همچون پیشینیان خود بر عهد و پیمان مستحکم در دفاع از اصول و آرمان های فلسطین و قدس شریف و مقاومت پا برجا خواهند ماند و با تاسی از راهنمایی‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی تمام سعی و تلاش خویش را به کار خواهد بست تا مسیر افتخارات شگرف و پیروزمندانه مقاومت پا برجا بماند.

عملیات وعده صادق یک و دو به خوبی عزم و اراده و اقتدار ستودنی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران  را به  نمایش گذاشت تا همگان بدانند که هرگونه خطای راهبردی دشمن، با پاسخی به مراتب سخت تر مواجهه خواهد شد و در انجام این مهم ما نه تعلل خواهیم کرد و نه شتاب زده خواهیم بود.

وزارت امور خارجه نهایت سعی و تلاش خود را برای توقف تجاوز وحشیانه صهیونیست‌ها علیه ملت های مظلوم فلسطین و لبنان به خدمت گرفته است. پس از رایزنی های فشرده در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک و مجمع گفتگوهای آسیایی در دوحه قطر و سفر اینجانب به بیروت و دمشق، تلاش های دیپلماتیک ما  با سفر  به منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.

پیام جمهوری اسلامی ایران در سفر بنده به بیروت و دمشق، یک پیام روشن و واضح بود؛ اینکه جمهوری اسلامی ایران با  تمام قوا پشت سر مقاومت همچنان خواهد ایستاد و هیچکس نباید تردیدی در این خصوص به خود راه بدهد. ما پشتیبان مقاومت بوده ایم، هستیم و خواهیم بود و ضربه های موقتی که وارد شده است، نمی تواند عزم و اراده مقاومت و رزمندگان مقاومت و عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران را خدشه دار کند.

در طول سال‌های گذشته مقاومت فرازونشیب های زیادی را شاهد بوده ایم و مسیر مقاومت قربانیان بسیاری را تقدیم کرده است، ولی هر بار محکم تر، مقاوم تر و با قدرت بیشتر به مسیر خود ادامه داده و این باره هم چنین خواهد بود.

ما به رژیم صهیونیستی توصیه می کنیم که اراده جمهوری اسلامی ایران را آزمایش نکند. اگر هر حمله‌ای به کشور ما صورت بگیرد، پاسخ ما قدرتمندانه تر و پرقُدرت تر از گذشته خواهد بود. البته ما هر حرکتی را به دقت رصد می کنیم و هر ضربه ای را به دقت مطالعه می کنیم و در انجام پاسخ نه تردید خواهیم داشت، نه تعلل خواهیم داشت و نه البته عجله خواهیم کرد. پاسخ متناسب و محکم ارائه خواهد شد.

هرگونه حمله به تاسیسات زیربنایی جمهورری اسلامی ایران با پاسخی محکم تر حتما مواجه خواهد شد و دشمنان ما می دانند که چه اهدافی در داخل رژیم صهیونیستی در دسترس ما قرار دارد و قدرت و دقت موشک‌های ما را به عینه مشاهده کرده اند.

بار دیگر لازم می‌دانم به سهم خویش از برگزاری این نشست ارزشمند و حضور شما مهمانان گرانقدر بویژه نمایندگان جهادی فلسطین در تهران و سفرای محترم مقیم در جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر کنم.

جا دارد که در کنار شهدای برجسته مقاومت، شهید سید حسن نصرالله و شهید سپهبد سلیمانی، از شهید اسماعیل هنیه میهمان گرانقدر جمهوری اسلامی ایران که در خاک ما به شهادت رسید، هم یادی بکنم و نام ایشان را هم گرامی بدارم.

والسلام علیکم و رحمت الله و برکاته.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403071713109
  • خبرنگار : 71038