رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

سیاست‌های قیمتی بهترین روش کنترل کشت محصولات مختلف است‌ 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اهمیت احداث سردخانه برای نگهداری از محصولات کشاورزی، گفت: ۱۴ واحد سردخانه فعال با ظرفیت ۴۶ هزار تن در استان فعال است. 

روح‌اله حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مزارع استان تحت کشت دیم و باقی آبی هستند، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۰ هزار بهره‌بردار بخش کشاورزی در سطح استان مشغول فعالیت هستند. 

وی با اشاره به نبود سردخانه در طارم و درخواست احداث آن توسط دو نفر، ادامه داد: سال گذشته و در ۶ ماهه نخست سال جاری از محل تبصره ۱۸، راه‌اندازی سردخانه اولویت یک صنایع تبدیلی ما بود. 

حسنی با اشاره به اینکه ممنوعیت کشت، به آن صورت نداریم و محصول برنج طبق آیین‌نامه‌های ابلاغی فقط در استان‌های شمالی است، اذعان کرد: ابرازهایی که دقیقاً این مهم را اجرایی کند، کم است. 

او با بیان اینکه در اولین آمارنامه کشاورزی بعد از انقلاب استان زنجان عدد قابل توجهی در کشت برنج داشت، ابراز کرد: در الگوی کشت محدودیت‌هایی ایجاد شده است و عددهایی برای محصولات مختلف تعریف کردیم که اگر از مقدار تعیین شده زیادتر شود، بایستی کنترل شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به تناسب کشت و کار استان با الگوی کشت، تصریح کرد: سیاست‌های قیمتی بهترین روش کنترل کشت محصولات مختلف است‌. 

او با بیان اینکه سالانه به طور متوسط ۳۰۶ هزار و ۵۸۹ تن محصول در استان زنجان تولید می‌شود که علاوه بر مصرف داخل به سایر استان‌ها نیز صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته (۱۴۰۳ - ۱۴۰۲) از ۴ هزار هکتار ۶۵ هزار تن حبوبات تولید کردیم.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071713090
  • خبرنگار : 50534