معاون دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌ پایه زنجان:

اقبال دانشجویان نسبت به رشته‌های علوم‌ پایه کمتر است

معاون آموزشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌ پایه استان زنجان گفت: در کل کشور به نسبت سال‌های گذشته دانشجویان، کمتر به سمت رشته‌های علوم پایه تمایل پیدا می‌کنند.

رشید زارع‌نهندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه شامل ۶ دانشکده فیزیک، شیمی، ریاضی، علوم زمین، علوم زیستی و علوم کامپیوتر است.

وی در مورد رشته‌های دانشکده فیزیک، عنوان کرد: این رشته‌ها شامل فیزیک، فیزیک نظری، فیزیک ماده‌ چگال، سیستم‌های پیچیده، اپتیک و فتونیک و نجوم است.

معاون آموزشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌ پایه زنجان با اشاره به وجود دو رشته ریاضی محض و ریاضی کاربردی در مقطع کارشناسی‌ارشد در دانشکده ریاضی این دانشگاه، بیان کرد: مقطع دکتری در دانشکده ریاضی شامل شاخه‌های‌ جبر، آنالیز ترکیبات، آنالیز، ریاضیات مالی و ریاضیات کاربردی، همچنین کد و رمز است.

او با تاکید به اینکه دانشکده شیمی شامل ارائه دروس در ۴ رشته در مقاطع ارشد و دکتری است، بیان کرد: این رشته‌ها شامل شیمی‌ عالی، شیمی‌ معدنی، نانوشیمی و شیمی‌ فیزیک است.

زارع‌نهندی با اشاره به وجود رشته زلزله‌شناسی در دانشکده زمین‌شناسی، عنوان کرد: سایر رشته‌های این دانشکده شامل آب‌شناسی و سنجش از دور است.

معاون آموزشی دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌ پایه زنجان، با اشاره به اینکه سایر رشته‌ها در دانشکده‌های علوم زیستی و کامپیوتر گنجانده شده‌اند، عنوان کرد: رشته‌های دانشکده علوم زیستی شامل بیوشیمی، بیوفیزیک و دانشکده علوم کامپیوتر شامل هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و داده‌کاوی است.

زارع‌نهندی از اضافه شدن دو رشته جدید به رشته‌های این دانشگاه خبر داد و گفت: رشته‌های اینترنت اشیا و کد و رمز جزو رشته‌های جدیدی هستند که به این دانشگاه اضافه شده است.

او با اشاره به اینکه تعداد دانشجویان ورودی امسال به این دانشگاه، قابل توجه است، بیان کرد: تعداد دانشجوها در مقطع کارشناسی ارشد ۲۶۰ نفر، مقطع دکتری ۴۰ نفر و دکتری پیوسته ۲۰ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: از این تعداد ۶۰ درصد را دانشجویان دختر و ۴۰ درصد را دانشجویان پسر تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071713072
  • خبرنگار : 50295