توانمندسازی مددجویان کمیته امداد از طریق ارائه خدمات توسط جهاد دانشگاهی سیستان وبلوچستان

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان از همکاری این دو نهاد در ارائه خدمات تخصصی فرهنگی، آموزشی و مهارتی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد.

عباس صفدری در این دیدار با اشاره به همکاری این دو نهاد انقلابی در اجرای طرح های مختلف پژوهشی، آموزشی و فرهنگی در گذشته، گفت: جهاد دانشگاهی استان سیستان و بلوچستان می تواند در اجرای طرح های توانمندسازی شغلی مددجویان از قبیل طرح ملی راهبران شغلی کمیته امداد، توانمندسازی مددجویان، نوآوری شغلی مددجویان، هدایت تحصیلی دانش آموزان، مشاغل خانگی، و... اجرای فعالیت‌های معرفتی و بصیرتی و قرآنی با این نهاد انقلابی همکاری داشته باشد.

وی ادامه داد: با همکاری و هم افزایی دو نهاد و تقویت روحیه خودباوری می‌توانیم انگیزه‌ای مضاعف در جوانان تحت حمایت کمیته امداد ایجاد کنیم تا پیشرفت کنند و همین افراد تبدیل به امدادگر یا کارآفرین شوند.

صفدری خاطرنشان کرد: با توجه به رسالتی که جهاد دانشگاهی دارد جهت حمایت از محرومان و مستضعفان و خدمت به مردم با همه توانمندی که در مجموعه جهاددانشگاهی وجود دارد آماده همکاری و تعامل با کمیته امداد استان هستیم.

این مقام مسئول به ضرورت آگاهی بیش از پیش مردم از خدمات کمیته امداد اشاره و بیان کرد: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا به سبب مرجعیت بالای خبری می‌توانند در تولید محتوا و انتشار اخبار و خدمات و اطلاعات کمیته امداد امام خمینی (ره) ، یاریگر باشند.

میری، مدیرکل کمیته امداد سیستان و بلوچستان نیز در این دیدار از فعالیت‌ها و همکاری‌های جهاد دانشگاهی قدردانی کرد و گفت: جهاد دانشگاهی سابقه درخشانی در فعالیت‌های فرهنگی، آموزش و کار آفرینی و اشتغال دارد، بطوری که بحمدالله امروزه فعالیت‌های این نهاد بسیار کاربردی است و نمایشی نیست.

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه بیان کرد: کارهایی در کمیته امداد انجام می‌شود که هر کدام به یکی از زمینه‌های فعالیت جهاد دانشگاهی مربوط است و اگر قرار باشد فعالیت‌های تخصصی برای مثال در زمینه اشتغال انجام شود باید به مجموعه شما مراجعه کنیم.

میری با تأکید بر اینکه توانمندسازی مددجویان از اولویت های این نهاد و یکی از سیاست‌های محوری سال‌های اخیر کمیته امداد برای اشتغال آفرینی مددجویان بوده است، افزود: جهت رسیدن به خودکفایی و توانمند سازی مددجویان  نیازمند ارائه خدمات تخصصی و آموزشی مطلوب در حوزه های مختلف پزشکی، آموزشی، فرهنگی و... هستیم که با توجه به ظرفیت موجود، جهاد دانشگاهی استان می تواند در این زمینه یار و همراه کمیته امداد امام خمینی(ره) استان باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان در پایان با تاکید بر اجرای دقیق و علمی فعالیت‌های فرهنگی، اشتغال زایی کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) خواستار بررسی زمینه های همکاری با جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در بخش های مختلف کمیته امداد و عقد تفاهم نامه همکاری مشترک بین این دو نهاد انقلابی شد.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۴۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403071713020
  • خبرنگار :