معاون امور جوانان ورزش و جوانان استان خبر داد:

فعالیت ۸ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در استان ایلام

معاون امور جوانان ورزش و جوانان استان ایلام گفت: ۸ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سطح استان فعال است و  برای افراد علاقمند واجد شرایط  که  خواستار راه‌انداری این مراکز هستند در کمترین زمان ممکن مجوز لازم  صادر خواهد شد.

«محمدرضا تردست» با حضور در ایسنا اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های  مهم معاونت جوانان ورزش و جوانان ازدواج، خانواده و جوانی جمعیت است که خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ در جشنواره شهید رجایی معاونت جوانان رتبه اول را در این حوزه کسب کرد.

وی با بیان اینکه افراد تاثیرگذار در این زمینه شناسایی، تقدیر و تجلیل شدند، گفت: در بین این عزیزان اساتید دانشگاه، ائمه جماعات، خیرین، بزرگان و مصلحان و ورزشکاران و خیرین و حتی تولیدکنندگان محتوا در این عرصه حضور داشتند.

معاون امور جوانان ورزش و جوانان استان ایلام از برگزاری کارگاه‌های قبل ، حین و بعد از ازدواج برای جوانانی که در آستانه ازوداج هستند خبر داد و گفت: تعداد این کارگاه‌ها در طول ماه حداقل دو کارگاه است و این آمادگی وجود دارد که برای هر کدام از دستگاه‌های اجرایی که مخاطب جوان دارند، کارگاه‌های ۸ ساعته انتخاب آگاهانه همسر برگزار شود، چون یکی از مهمترین مشکلات عدم آشنایی درست در زمینه ازدواج است که یکسری آسیب‌ها را به دنبال دارد.

تردست با بیان اینکه ۸ مرکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در سطح استان فعال است، تصریح کرد: برای افرادی علاقمندی که خواستار راه اندازی این مراکز هستند در کمترین زمان ممکن مجوز لازم را صادر خواهد شد.

وی شرایط لازم را علاوه بر داشتن صلاحیت‌های عمومی، دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد و مشاوره اعلام کرد و گفت: در صورت احراز این صلاحیت‌ها در کمترین زمان ممکن مجوز راه‌اندازی مراکز صادر خواهد شد و بعد از آن می‌توانند مشاوره ها لازم را قبل و بعد از ازدواج به جوانان و خانوده‌ها  ارائه دهند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان تاکید کرد: مراکز مشاوره ازدواج و خانواده کاملا به صورت رایگان خدمات لازم را به خانواده‌ها و جوانان ارائه خواهند داد.

تردست ادامه داد: پیگیری تسهیلات ازدواج جوانان از طریق شورای هماهنگی بانک‌های استان از دیگر وظایف معاونت امور جوانان است و خوشبختانه در سال گذشته ۹۱.۸ درصد از متقاضیان تسهیلات اردواج این تسهیلات را دریافت کردند و در مجموع ۶۶۰۱ فقره وام ازدواج به جوانان استان پرداخت شد و ایلام یکی از استان‌های برتر در این زمینه بود که جای تقدیر و تشکر از بانک‌ها دارد.

وی ادامه داد: در زمینه هویت‌بخشی به افرادی که به نحوی در امر ازدواج موثر هستند هر ساله جشنواره‌ای با عنوان جشن وصال برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی، تکریم و معرفی افراد فعال در این حوزه است که می‌تواند یک نویسنده، هنرمند، استاد دانشگاه، یک واسطه ازدواج، یک خبرنگار و از ائمه جماعات و خیرین و یا شخصیت حقیقی باشد که تکریم و معرفی می‌شوند.

معاون امور جوانان  اداره کل ورزش و جوانان استان تصریح کرد: معرفی زوجین برتر نیز از جمله برنامه‌ها در این زمینه است که انتظار داریم رسانه‌ها این زوج‌ها را معرفی خواهند کرد.

تردست درباره فعالیت‌های ستاد ساماندهی امور جوانان نیز گفت: این ستاد فرابخشی و متشکل از مدیران دستگاه‌های دارای مخاطب جوان است که استاندار ریاست آن را بر عهده دارد و دبیری آن با ورزش و جوانان است و ستاد متناظر نیز در شهرستان‌ها به ریاست فرمانداران برگزار می‌شود و هدفگذاری آن  ۶ جلسه کیفی در سال است که در زمینه‌های مختلف مربوط به جوانان بحث و تصمیم گیری خواهد شد.

وی درباره آخرین وضعیت خانه‌های جوان در استان گفت: خانه‌های جوان به عنوان مامن و پاتوق جوانان مورد توجه ویژه قرار دارند و خانه جوانان مرکز استان یکی از بهترین خانه‌های جوانان در سطح کشور است.

معاون امور جوانان ورزش و جوانان استان ایلام تصریح کرد: خانه جوان در شهرستان  مهران با بیش از ۵۵ درصدد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است و خانه جوان چرداول نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

تردست در پایان از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در حوزه اجتماعی تقدیر کرد و گفت: این سازمان‌ها در ایام پیاده‌روی اربعین به بهترین نحو نقش آفرینی و خدمتگزاری کردند.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۷ مهر ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403071713018
  • خبرنگار : 50126