جشنواره فیلم کودک و نوجوان؛

در کارگاه علیرضا خمسه چه گذشت؟

علیرضا خمسه با حضور در سی‌وششمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: وظیفه خود می‌دانم که به کودکان و نوجوانان بگویم که سینما و تئاتر فقط هنر بازیگری نیست و بازیگری تنها بخش کوچکی از دریای هنر است.

در سومین روز از سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان «علیرضا خمسه» برای برپایی کارگاهی آموزشی با عنوان «راه‌های ورود به سینما» به سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان آمد. 

او در این کارگاه که با حضور داوران و خبرنگاران نوجوانانِ دختر و پسر برگزار شد، با بیان اینکه عنوان کارگاه ما «راه‌های ورود به سینما است»، اظهار کرد: به عرصه سینما وارد شدن فقط حضور در سینما نیست، چراکه معنی آن بسیار گسترده است. ۳۵سال به شهر اصفهان رفت و آمد می‌کنم و وظیفه خود می‌دانم که به کودکان و نوجوانان بگویم سینما و تئاتر فقط هنر بازیگری نیست و این تنها بخش کوچکی از دریای هنر است.

وی با بیان اینکه هر یک از ما در زندگی خودمان به عامل یا مسئله‌ای علاقه داشته‌ایم، افزود: من از ۸ سالگی به بازیگری علاقه داشتم، چراکه با کارهایی که انجام می‌دادم خانواده‌ام را سرگرم می‌کردم. همچنین برادرم از کودکی و نوجوانی علاقه خاصی به عکاسی داشت و همیشه سوالِ چگونه باید به سینما راه پیدا کنیم را مطرح می‌کرد. او در حال حاضر عکاس سینما است، چراکه متوجه شد چگونه باید علم هنر بازیگری را یاد بگیرد.

خمسه با بیان اینکه تئاتر مادر همه هنرها است، تصریح کرد: اصل سینما از هنر تئاتر بهره گرفته است. من اولین سوالی که از هر فرد علاقه‌مند برای حضور در این عرصه می‌پرسم این است که بیشتر در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کنید؟ سینما فقط بازیگری نیست قطعاً امسال فیلم‌هایی مشاهده کردید که برخی فیلم‌ها ضعیف‌تر یا برخی نیز بهتر از سایر فیلم‌ها بودند.

وی توضیح داد: شما در جامعه‌ای زندگی می‌کنید که پدرانتان هرکدام شغل‌های متفاوتی دارند. پس باید بدانید جامعۀ شما چه مسائلی دارد و با چه مسائل و جزئیاتی روبرو است. سینما حرفه‌هایی دارد که هرکدام بتوانید وارد سینما شوید و به آن‌ها بپردازید.

این بازیگران پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ادامه داد: بعد از طرح سوال راه ورود به عرصه سینما از کجاست، کافی است از خودتان بپرسید که کدام بخش از آن جذاب تر است.

خمسه خاطرنشان کرد: همیشه برای افراد، انتخاب بازیگری جذاب‌تر است؛ اما بنابراین مهم این است که در درون خودتان چه می‌گذرد و اگر به آن توجه نکنید از لحاظ روحی و تمایلات سرگردان خواهی شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۳:۰۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403071612999
  • خبرنگار : 50653