سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان:

برگزاری جشنواره آش به رشد گردشگری زنجان کمک می‌کند

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان گفت: تلاش بر این است از سال آینده این جشنواره به صورت بین‌المللی برگزار شود.

داریوش نادری امروز (دوشنبه ۱۶ مهر ماه) در آیین آغاز به کار هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین دوره نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با بیان اینکه زنجان در صدر برگزارکنندگان رویدادهای ملی و بین‌المللی است، اظهار کرد: زنجان به عنوان شهر رویدادها معرفی شده است.

وی گفت: برگزاری این نوع جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها به رشد صنعت گردشگری که به عنوان صنعت پاک شناخته می‌شود، کمک می‌کند.

بنیانگذار جشنواره ملی آش ایرانی زنجان نیز اظهار کرد: این جشنواره هفدهمین سال خود را طی می‌کند که می‌توان گفت به یک بلوغ و بالندگی رسیده است.

یحیی رحمتی با بیان اینکه نخستین دوره این جشنواره در سال ۸۴ در زنجان آغاز شد، افزود: این رخداد در فضای باز منطقه گاوازنگ برگزار شد که شروع بسیار خوبی داشت.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان با تاکید بر اینکه آش با این فلسفه انتخاب شد که جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ ایرانیان دارد، گفت: آش به معنی خلاصه تمامی غذاها است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه غذا در آیین‌ها و اعتقادات ایرانی‌ها، تصریح کرد: میراث فرهنگی در آن سال‌ها برنامه‌های مختلفی برگزار می‌کرد اما آش پایه و فلسفه قوی‌تری داشت.

بنیانگذار جشنواره ملی آش ایرانی زنجان با اشاره به اینکه زنجان باید از معبر به مقصر گردشگری تبدیل شود، خاطر نشان کرد: یکی از این راه‌ها برگزاری جشنواره‌ها است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۲:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071612993
  • خبرنگار : 50160