معاون استاندار فارس:

اماکن مناسبی برای احداث دهکده‌های عشایری در نظر گرفته شوند

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، خواستار یافتن محلی مناسب برای احداث دهکده‌های عشایری شد.

محمد فرخ‌زاده‌ امروز، ۱۶ مهرماه در دیدار با مدیرکل عشایری استان فارس بیان کرد: باید راهکاری اتخاذ کرد که مبانی آموزش‌های عشایری در مدارس و آموزشگاه‌های گردشگری گنجانده شود.

وی، پیشنهاد انعقاد تفاهم‌نامه ۳ جانبه فی‌مابین اداره‌کل امور عشایر استان فارس، میز عشایر استانداری با هیئت مدیره دفاتر خدمات مسافری و جهانگردی استان فارس به منظور برپایی تورهای گردشگری با قابلیت عرضه و فروش را مطرح کرد.

جانشین استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری با اشاره به اهمیت ترویج سبک زندگی اصیل بومی بیان کرد: در جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی خواستار مشارکت عشایر در عرصه تولید محتوا هستیم و این موضوع با اطلاع‌رسانی وسیع و منسجم امکان‌پذیر است.

وی از عشایر استان فارس دعوت کرد با هر نوع تولید محتوا نظیر فیلم، نقاشی، اثر دست ساخته هنری، موسیقی، آواز محلی، المان و غیره در این جشنواره مشارکت کنند.

فرخ‌زاده خواستار تلاش مضاعف اداره‌کل و آموزش و پرورش عشایری در زمینه اطلاع‌رسانی پیرامون جشنواره چندرسانه ای میراث فرهنگی شد و بیان کرد: قابلیت‌های سبک زندگی عشایری برای عموم جامعه بسیار جذاب است.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت نقش عشایر در تولیدات ارزش افزوده گفت: بیش از یک‌هزار هکتار گیاهان دارویی توسط عشایر غیرتمند به زیرکشت درآمده که آمار قابل توجهی است و خواستار افزایش دوبرابری آن هستیم.

فرخ‌زاده به اداره‌کل عشایری استان پیشنهاد کرد سطح تعاملات خود را با رسانه‌ها تقویت کرده و از ظرفیت‌های فضای مجازی به منظور ترویج سبک زندگی عشایری بهره‌مند شوند.

به گفته معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس، در حوزه اقتصاد و فرهنگ گردشگری می‌توان به ظرفیت‌های عشایری تکیه کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، وی در بخش پایانی سخنانش گفت: در بافت تاریخی شیراز موقعیت مناسبی برای ایجاد کسب و کارهای مبتنی بر گردشگری ایجاد شده و از این ظرفیت می‌توان برای احداث موزه عشایری بهره برد.

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۱:۳۲
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071612984
  • خبرنگار : 50649