مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌ فرهنگی:

تفاوت‌های فرهنگی ایجادکننده همدلی، وفاق و صلح است

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه تفاوت‌های فرهنگی، همدلی، وفاق و صلح را ایجاد می‌کند، گفت: امیدواریم دولت چهاردهم بتواند بیش از گذشته از ظرفیت گردشگری، صنایع دستی و فرهنگ کشور به خوبی استفاده کند و وفاق و همدلی را به کشور برگرداند.

سیدمصطفی فاطمی امروز (دوشنبه ۱۶ مهر ماه) در آیین افتتاحیه هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان زنجان، اظهار کرد: جشنواره‌هایی می‌توانند در درازمدت فعالیت کنند که به درستی بر پایه فرهنگ بومی آن جامعه بنا شده باشند.

وی درخصوص چگونگی استفاده از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان زنجان، گفت: شعار دولت ایجاد وفاق و صلح و دوستی است که این مهم را با همه وجود پیگیری می‌کند.

فاطمی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی کشور تفاوت‌ها است، تصریح کرد: تفاوت‌ها موجب شکل‌گیری فرهنگ‌ها شده است؛ اگر امروز جشنواره آش برگزار می‌شود، بر پایه خوراک، غذا و سرآشپزان است.

وی با بیان اینکه همین تفاوت‌ها در آیین‌ها، زبان‌ها و لهجه‌ها نیز وجود دارد، افزود: تفاوت‌ها می‌توانند عاملی برای تضاد و تفرقه باشند اما وقتی از موضوع گردشگری و فرهنگ نگاه می‌کنیم ارزش و جاذبه پیدا می‌کنند.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث‌ فرهنگی با اشاره اینکه شروع این جشنواره در زنجان تفاوت‌های فرهنگی را به نمایش گذاشته است، اظهار کرد: استان‌های مختلفی از سراسر کشور در این جشنواره و نمایشگاه شرکت کردند که زیبایی ایران را نشان می‌دهد.

او با بیان اینکه جشنواره آش ایرانی در فهرست رویدادهای گردشگری کشور با برند زنجان به ثبت رسیده است، افزود: زنجان پایگاه اصلی جشنواره آش ایرانی است که اگر زمینه‌ای فراهم شود این برند باید بیش از گذشته معرفی شود تا زمینه گردشگری و توسعه این استان را مهیا کند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۵۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071612968
  • خبرنگار : 50160