با حضور ۱۲ عضو؛

«مسعود عباس نژاد» رئیس شورای شهرستان رشت شد

مسعود عباس نژاد، نماینده شورای شهر رشت در شورای شهرستان با کسب اکثریت آرا به عنوان رئیس شورای شهرستان رشت در سال چهارم ششمین دوره شورای اسلامی انتخاب شد.

سی ویکمین جلسه شورای شهرستان رشت امروز، ۱۶ مهرماه با دستور جلسه انتخاب هیئت رئیسه سال چهارم و با حضور ۱۲ عضو از مجموع ۱۳ عضو برگزار شد.

در این جلسه مسعود عباس نژاد تنها کاندیدای ریاست شورای شهرستان رشت بود که در نهایت با کسب هشت رای موافق، توانست جایگزین مجید عزیزی، رئیس سال سوم شورا شود.

در ادامه، مصطفی عباس دوست با کسب هشت رای موافق به عنوان نایب رئیس انتخاب شد؛ همچنین محمد نیکخو به عنوان منشی اول، جعفر پورطالمی به عنوان منشی دوم و سعید ابراهیم زاده به عنوان سخنگوی شورا اکثریت آرا را به دست آوردند.

مدیران، شوراها را همیار و همدل و هم ردیف خودشان ببینند

مجید عزیزی، رئیس سال سوم ششمین دوره شورای اسلامی شهرستان رشت در حاشیه این جلسه، تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی را از جمله وظایف شورای شهر و شهرستان دانست و اظهار کرد: نماینده شورای شهرستان با حضور در جلسات و کمیته های برنامه ریزی، دفاع از حق و حقوق مردم را بر عهده دارد.

وی شورای شهرستان را پیگیر مطالبات مردمی از فرمانداری و دستگاه های اجرایی دانست و عنوان کرد: شهرها و روستاهای شهرستان رشت با چالش های بسیاری زیادی مواجه هستند که عمده آنها در بخش زیرساخت و محیط زیست است.

رئیس شورای شهرستان رشت با اشاره به فرسودگی شبکه برق رسانی و ناکارآمدی شبکه جمع آوری فاضلاب به ویژه در بخش های شهرستان، گفت: روزگاری دو رودخانه رشت قابلیت شرب و شنا داشت، اما اکنون با آلودگی های ناشی از فاضلاب و شیرابه مواجه است.

عزیزی با بیان اینکه با فراخوان مدیران کل دستگاه های اجرایی در جلسات شورای شهرستان اولویت ها را برجسته و یادآوری می کنیم، ادامه داد: یکی از مشکلات روستاهای شهرستان رشت در حوزه آب کشاورزی است که با پیگیری شورای شهرستان، در دستور کار قرار گرفت.

وی کنارگذر شهر رشت را نیازمند اعتبارات ملی دانست و تاکید کرد: این کنارگذر که نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی شهر دارد، در کنار اعتبارات ویژه، همدلی و اتحاد و انسجام دستگاه های اجرایی با مدیریت شهری را می طلبد.

رئیس شورای شهرستان رشت خواستار ورود استاندار و نمایندگان استان در مجلس جهت تخصیص اعتبارات ملی به پروژه های مهم شهر شد و بیان کرد: شوراها منتخب مردم هستند و لذا دستگاه های اجرایی باید تابع درخواست های به حق شوراها باشند و از استفاده ابزاری از جایگاه شورا خودداری کنند.

وی با تاکید بر لزوم حضور اعضای شورای شهر و شهرستان در جلسات تخصصی مدیریت و برنامه ریزی استان، اضافه کرد: از استاندار جدید گیلان انتظار داریم نگاه همیاری به شوراها داشته باشند و خدمتگزاری به شوراها را به عنوان منتخبین مردم در دستور کار قرار دهد.

عزیزی با بیان اینکه شوراها در تقابل با مدیران نیستند، خاطرنشان کرد: مدیران، شوراها را همیار و همدل و هم ردیف خودشان ببینند و نگاه تشریفاتی، سلسله مراتبی و بالا به پایین نداشته باشند، زیرا شورا شخصیت خاص خودش را دارد و هرگونه فاصله بین شورا و نظام اجرایی به نفع ساختار و مردم و کشور نیست.

وی برخورد قانونی با اعضای شورا در صورت ارتکاب به هرگونه تخلف را ضروری دانست و تصریح کرد: شوراها امانتدار مردم هستند و نباید خیانت در امانت کنیم.

رئیس شورای شهرستان رشت از مدیران خواست خودشان را دستیار شوراها بدانند و گفت: هرچقدر شورا تقویت شود، استاندار و مجموعه مدیریت شهری تقویت خواهد شد و در نهایت رضایتمندی مردم را به دنبال دارد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403071612962
  • خبرنگار : 50040