معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان منصوب شد

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان امروز در مراسمی معرفی و منصوب شد.

مراسم معارفه شبنم شاهینی، به عنوان معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان امروز ۱۶ مهرماه برگزار شد. 

حسن محمدی‌مجد، رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان در این مراسم با تاکید بر اهمیت امور فرهنگی در دین اسلام گفت: براساس آیه ۲۴ سوره انفال «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اسْتَجِیبُوا لِلَّهِ وَ لِلرَّسُولِ إِذَا دَعَاکُمْ لِمَا یُحْیِیکُم» این دعوت حیات بخش است یعنی در واقع کسی که قلبش به نور اسلام و الله روشن نشده، مرده است. 

وی با اشاره به اندیشه و افکار شهید ابراهیم عقیل، فرمانده نظامی برجسته حزب‌الله لبنان گفت: شهید عقیل می‌گوید در دین اسلام و در مذهب تشیع هیچوقت به ادوات و تجهیزات و جنگنده‌های آمریکا نگاه نمی‌کنیم و به ایمان خودمان نگاه می‌کنیم که حاصل از نگاه امام علی(ع) است. ما وظیفه خود را ادا می‌کنیم و وقتی ادای وظیفه با اخلاص همراه شد خداوند برکاتش را نازل می‌کند و به قول سیدحسن نصرالله خداوند یکی از دو حسن که یا پیروزی است و یا شهادت را نصیب می‌کند که آن هم پیروزی است. 

محمدی مجد بیان کرد: ما در بسیاری از جهات توانستیم پیشرفت کنیم اما در جبهه فرهنگی شدیدا عقب هستیم. این نیازمند این است که به فضل خداوند حرکت عمیق و اثرگذار فرهنگی را انجام دهیم. کار فرهنگی همچون دیگر کارها با عملیات یک ساعته و یک هفته جواب نمی‌دهد بلکه کار فرهنگی پچییده، عمیق و زمان بر است. ظرفیت وجودی انسان است که می‌تواند نتانیاهو یعنی توحش مجسم را به وجود بیاورد. بعد از کشتار نزدیک به ۵۰ هزار نفر انسان بی گناه هیچ کس بیانیه نداد. کشورهای اسلامی و عربی کجایید؟ 

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: در جهاد دانشگاهی باید اخوت و همکاری وجود داشته باشد و باید به یک کار فرهنگی و مطالعه شده خود را یک خانواده بدانیم و مشکلات یکدیگر را مشکلات خود بدانیم و در جهت حل مشکلات خود گام برداریم. تاکید خداوند بر جمع‌گرایی این است که برای انسان قدرت ایجاد می‌کند. 

وی بیان کرد: با یکدیگر عهد و پیمان ببندیم تا یک حرکت جهادی خوب فرهنگی انجام دهیم. نجات فکر و معنویت انسان مهمتر از حیات فیزیکی اوست و اگر این چنین شد ثواب آن معادل نجات کل بشریت است. 

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403071612961
  • خبرنگار : 50228