مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خبر داد

وصول بیش از ۱۵ همت از درآمدهای عمومی در خراسان رضوی

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی از وصول بیش از ۱۵ همت از درآمدهای عمومی در این استان خبر داد.

 سید حامد حسینی در جلسه ستاد تجهیز درآمد خراسان رضوی که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی اقتصادی استان برگزار شد، در خصوص وصول درآمدهای عمومی خراسان رضوی طی ۶ ماه ابتدای سال جاری اظهار کرد: میزان درآمدهای عمومی مصوب استان برای سال جاری ۳۶۹ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال (۳۶.۹ همت) و میزان درآمدهای عمومی مصوب برای ۶ ماه ابتدای سال نیز ۱۸۴ هزار و ۶۰۳ میلیارد ریال (۱۸.۴ همت) بود که از این میزان ۱۵۲ هزار و ۴۲۲ میلیارد ریال (۱۵.۲ همت) محقق شده است. 

وی گفت: این موضوع نشان می‌دهد تا پایان شهریور ماه ۸۲.۶ درصد از این درآمدها محقق و ۱۷.۴ درصد تحقق صورت نگرفته است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان خراسان رضوی در خصوص افزایش سهم بخش خصوصی در صندوق‌های پژوهش و فناوری در راستای نفع اقتصاد کشور بیان کرد: افزایش سرمایه در صندوق‌های پژوهش و فناوری ضرورت دارد و هرچه این سهم از بخش خصوصی بیشتر باشد به نفع اقتصاد استان و کشور است.

 وی ادامه داد: در چند سال اخیر موضوع اقتصاد دانش‌بنیان از طرف این اداره کل مورد پیگیری مستمر قرار گرفته و این اداره کل از طرف وزارت اقتصاد در حال پیگیری افزایش سرمایه اولیه در صندوق‌ پژوهش و نوآوری استان با افزایش محوریت سهم بخش خصوصی در این صندوق‌ است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان بیان کرد: این اداره کل آمادگی دارد با برگزاری جلسات و نشست‌ها با بخش‌های مختلف دولتی در جهت رفع مشکلات شرکت‌های دانش بنیان‌ها گام بردارد.

وی با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون تامین مالی و زیرساخت‌ها یادآور شد: شرکت‌های دانش‌بنیان اغلب نوپا، دانش‌محور و مبتنی بر سرمایه نیروی انسانی هستند و برای جذب و تامین مالی از طریق تسهیلات پیش‌بینی شده در بند (الف) تبصره (۱۸) قانون بودجه، فاقد وثایق مورد نظر موسسات عامل هستند.

حسینی افزود: در قانون «تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها» که اردیبهشت ماه امسال ابلاغ شد، این مشکل مرتفع شده و در آن تصریح شده تمامی اموال و دارایی‌ها اعم از عین، نشان تجاری (برند)، مالکیت فکری، کالاهای با دوام و ... قابل توثیق است و آیین نامه اجرایی آن در مرحله تصویب قرار دارد.

وی تصریح کرد: در وزارت اقتصاد نیز مرکزی برای اجرایی نمودن این قانون ایجاد شده و اولین آیین‌نامه اجرایی آن نیز با موضوع صدور مجوز تاسیس و فعالیت صندوق‌های تضمین غیر دولتی به تصویب هیات وزیران رسیده است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان رضوی در این جلسه مساله استفاده از ظرفیت ماده (۶) آیین نامه اجرایی حمایت از تولید دانش‌بنیان و اشتغال آفرین در حوزه اقتصاد و استفاده از ظرفیت‌های قانونی مندرج در بند (۴) جزء (ب) ماده (۲) و همچنین جزء (الف) ماده (۶) قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها مبنی بر ایجاد صندوق تضمین غیردولتی از جمله توسط ذینفعان فعال در حوزه دانش‌بنیان و اقتصاد دیجیتال، همچنین ماده (۷) همین قانون مبنی بر امکان استفاده از طیف متنوعی از وثایق در صندوق‌های تضمین مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403071612955
  • خبرنگار : 50664