رونمایی از ۴۰ عنوان مترو کتاب در شیراز

آیین رونمایی از ۴۰ عنوان مترو کتاب امروز، ۱۶ مهرماه به همت معاونت فرهنگی شهرداری شیراز در فرهنگسرای کتاب این کلان‌شهر برگزار شد.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز در این مراسم با اشاره به اینکه فرهنگ همانند هوا است، بیان کرد: فرهنگسراها مهم هستند لذا رویدادهای مختلفی که در سطح شهر اتفاق می‌افتد را باید در فرهنگسرا برگزار کنیم، در واقع فرهنگسراها خانه اهل کتاب هستند.

محمدعلی چوبینی با تأکید بر اینکه کارهای نکرده در این حوزه بسیار است، تصریح کرد: فرهنگ در عین پیچیدگی بسیار ساده است و هنر ما این است که فرصت همنشینی با کتاب ایجاد کنیم و تعداد این هم‌نشینی‌ها را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه شیراز را به رویدادهای فرهنگی و ادبی آن می‌شناسند، گفت: سرمایه یک شهر افراد زنده آن هستند و ما باید به افراد زنده بپردازیم.

معاون فرهنگی شهرداری شیراز اظهار کرد: در موضوع کتاب سعی کردیم به لحاظ زیرساختی ۳ کتابخانه بزرگ مقیاس در شرق، غرب و جنوب شیراز راه‌اندازی کنیم که البته در روزهای آینده افتتاح خواهند شد.

وی با بیان اینکه حس خرید کتاب حال انسان را خوب می‌کند، افزود: نمایشگاه‌های کتاب متعددی در کشور برگزار می‌شوند. خرید کتاب، حتی اگر آن را نخوانیم یک کار فرهنگی محسوب می‌شود. 

چوبینی با تصریح اینکه ظاهر شیراز باید کاملاً یادآور این موضوع باشد که مردم شیراز افرادی بافرهنگ و فرهیخته هستند، تصریح کرد: رفتار انسان‌ها در محیطی که کتاب وجود دارد کاملا عوض می‌شود و این از خاصیت کتاب است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این مراسم بیان کرد: پروژه مترو کتاب در راستای پر کردن بخشی از اوقات افرادی که از حمل و نقل درون شهری استفاده می‌کنند، است.

 روح‌الله مظفری تصریح کرد: مترو کتاب با ۴۰ عنوان کتاب در ۵ ایستگاه مهم و پر تردد شهری نصب خواهد شد که البته در یک سایت، هولوگرام و یک شبکه امکان رصد کتاب و خواندن ادامه کتاب امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه خدماتی مانند کتاب صوتی، پادکست و این چنین اقداماتی را در آینده خواهیم داشت، گفت: در واقع این برنامه فاز ۱ مترو کتاب است.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071612952
  • خبرنگار : 50976