رییس پارک علم و فناوری کرمانشاه:

اخذ گواهی استاندارد به تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان کمک می‌کند

رییس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: برای تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان» استان باید به دنبال اخذ گواهی استاندارد باشیم.

سیامک آزادی، امروز(۱۶ مهر) در سمینار آشنایی با مزایای استانداردسازی محصولات دانش بنیان و دستورالعمل اعطای نشان دانش بنیان(دانش نماد) و نانو(نانو نماد) که در پارک علم و فناوری استان برگزار شد، با بیان اینکه تولید محصولات دانش بنیان با پیچیدگی خاص و فناوری و نوآوری همراه است، گفت: همین نوآوری و همین جدید بودن و عدم آشنایی مصرف کنندگان با این محصولات موجب می‌شود که در گام اول نوعی حس بی اعتمادی به این محصولات ایجاد شود.

وی افزود: مصرف کنندگان بطور معمول نسبت به محصول جدیدی که وارد بازار می‌شود نوعی بی اعتمادی دارند و اگر محصول دارای فناوری پیچیده و خاصی باشد این چالش تشدید می‌شود و این دغدغه وجود دارد که آیا محصول کارایی لازم را دارد، یا خیر.

آزادی گفت: این چالش یکی از موانع تجاری سازی محصولات دانش بنیان و فناورانه می‌باشد و یکی از راهکارهای رفع این چالش اخذ گرید «دانش نماد» یا همان گواهی استاندارد محصولات دانش بنیان است.

وی با اشاره به تولید ۷۰۰ محصول فناورانه و دانش بنیان در شرکت‌های تحت حمایت پارک علم و فناوری استان، گفت: از این تعداد حدود ۳۰۰ محصول روانه بازار شده‌اند و سایر محصولات در روند تجاری سازی قرار دارند که برای ورود بهتر به بازار به این نماد نیاز دارند.

این مسئول گفت: از این تعداد محصول، تولید کننده انحصاری ۲۰ محصول هستیم و هیچ شرکت دیگری در کشور آن را تولید نمی‌کند و اگر بتوانیم برای این محصولات گرید «دانش نماد» دریافت کنیم، قطعا می‌توانیم جایگاه ویژه‌ای برای محصولات در بازارهای داخلی و خارجی ایجاد کنیم.

در این سمینار یک روزه، نحوه استانداردسازی محصولات دانش بنیان و نانو، آشنایی با دستورالعمل اعطای نشان دانش بنیان و نانو و روند اخذ این نشان‌ها تشریح شد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403071612951
  • خبرنگار :