تاکید سفرای کشورهای اسلامی در مسکو بر «ید واحد» بودن در مقابل صهیونیست‌ها

سفرای کشورهای اسلامی در مسکو در نشستی مشترک تاکید کردند «کشورهای اسلامی منطقه باید به صورت «ید واحد» در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند».

به گزارش ایسناف سفرای برخی کشورهای اسلامی از جمله سفرای لبنان، الجزایر، سوریه، فلسطین، جمهوری اسلامی ایران و نفر دوم سفارت عراق دوشنبه (۱۶ مهر ۱۴۰۳) در محل سفارت لبنان در مسکو، گردهم آمدند تا در مورد شدت یافتن حملات جنایتکارانه رژیم غاصب صهیونیستی در مدت اخیر گفت‌وگو و تبادل‌نظر کنند.

این سفرا در این نشست آخرین تحولات منطقه در لبنان، سوریه و فلسطین را مورد بررسی قرار دادند و تاکید کردند که کشورهای اسلامی منطقه باید به صورت «ید واحد» در مقابل رژیم صهیونیستی بایستند، چراکه تلاش رژیم صهیونیستی بر آن است که به صورت تک تک به همه کشورهای اسلامی و اجزای مقاومت در منطقه حمله کند. 

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در آغاز این نشست، حضور رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی را عامل اصلی مشکلات غرب آسیا دانست و با انتقاد شدید از سکوت سازمان ملل، نهادهای حقوق بشری و دنیای غرب، افزود: باید از جهان غرب پرسید که چگونه از حقوق بشر دم می‌زنند، درحالی‌که در برابر این همه کشتار و جنابت در حق ملت مظلوم فلسطین و لبنان سکوت کرده‌اند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۲۰:۰۴
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403071612945
  • خبرنگار : 71038