معاون استاندار خراسان جنوبی:

تولید آرد از کارخانجات خراسان‌ جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر آرد کامل از سایر استان‌ها تأمین خواهد شد، اما براساس هماهنگی‌های به عمل آمده یکی از کارخانجات خراسان‌ جنوبی به تولید آرد کامل اقدام خواهد کرد.

مهدی جعفری، امروز  دوشنبه ۱۶ مهر در کمیته پیگیری و پیاده سازی تولید آرد و نان کامل گفت: در راستای اجرای دستورالعمل‌های ملی تأمین آرد کامل( بدون سبوس گیری) و پخت و توزیع نان کامل، جلسات متعدد و هماهنگی‌هایی در قالب کارگروه آرد و نان کامل در استان برگزار شد. 

وی با تأکید بر اینکه با پخت نان کامل به ارتقاء سطح سلامت عمومی کمک می شود، تصریح کرد: این طرح بزرگ و مؤثر در تأمین امنیت غذایی با مشارکت تعدادی از نانوایی های منتخب که دارای شرایط مناسب برای پخت کامل می‌باشند، در استان اجرا خواهد شد.

معاون اقتصادی استاندار در خصوص وضعیت گندم و آرد مصرفی استان هم گفت: براساس برآوردهای جمعیتی در سال ۱۴۰۰ در حال حاضر بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ تن آرد مورد نیاز استان براساس مصوبات کشوری تأمین می‌شود. 

جعفری ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح مدیریت هوشمند یارانه آرد و نان در بهمن ماه ۱۴۰۱ با پیگیری دستگاه های متولی ۵۵۰ تن به سهمیه آرد استان اضافه شده که ماهانه و بر اساس جمعیت بین نانوایی های شهرستان ها توزیع می‌شود. 

وی متذکر شد: تعیین سرانه و تخصیص آرد بخش روستایی و عشایری در قالب سهمیه کل هر شهرستان در کارگروه آرد و نان شهرستان با مسئولیت فرمانداران انجام می شود. 

به گفته وی؛ درصورتی که با توجه به ضوابط سامانه نانی نو نانوایی با کسر سهمیه مواجه شود، در کارگروه شهرستانی و استانی پایش آرد و نان، نسبت به بازتوزیع سهمیه کسر شده بین سایر نانوایی ها اقدام می‌شود.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403071612910
  • خبرنگار : 50026