رئیس‌کل دادگستری زنجان خبر داد

اجرای طرح هر مدرسه یک قاضی در استان زنجان

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان از اجرای طرح هر مدرسه یک قاضی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دادگستری‌کل استان زنجان، حجت‌الاسلام علی فرجی‌برحق در ادامه دیدار با جامعه نخبگان، در جمع علما، روحانیون، ائمه جماعات مساجد و مدیران فرهنگی استان زنجان، گفت: علما مسئول مباحث اعتقادی  مردم هستند، آن هم برای اقشار جامعه نه صرفا برای نمازگزاران در مساجد که مسئولیتی سنگین و اثر گذار دارند.

وی با اشاره به جایگاه و نقش اثرگذار علما و روحانیون در جامعه در راستای تبلیغ و ترویج مسائل دینی و فرهنگی، افزود: دستگاه قضائی استان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های جامعه از ظرفیت و نفوذ کلام علما استفاده خواهد کرد.

رئیس‌کل دادگستری زنجان ادامه داد: با کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه و با اقدامات  پیشگیرانه، تبلیغی و تبیینی از سوی علما، صاحبان منبر، آمار ورودی پرونده ها در محاکم کاهش خواهد یافت.

فرجی‌برحق تاکید کرد: مشکلات موجود جامعه علما و طلاب نباید مانع انجام وظایف  در حوزه‌های دینی و فرهنگی جامعه ایجاد کند؛ چرا که اثرگذاری و نفوذ کلام علما در  جامعه خصوصا برای نسل جوان بسیار راهگشا است.

وی از برنامه‌ریزی دادگستری استان زنجان برای اجرای طرح هر مدرسه یک قاضی در استان خبر داد و گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در مدارس و با تبیین مسائل حقوقی و آسیب‌های اجتماعی شاهد کاهش آسیب‌ها در میان دانش‌آموزان باشیم.

او با اشاره به اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و دادگاه‌های صلح در استان، اظهار کرد: از  محاسن ایجاد دادگاه‌های صلح،  مراجعه مستقیم اصحاب پرونده به شعب و قاضی رسیدگی‌کننده، صدور احکام قطعی در بخشی از پرونده‌ها و تسریع و تسهیل در رسیدگی‌ها است.

در ابتدای این دیدار  علما، ائمه جماعات مساجد و مدیران فرهنگی استان به بیان مسائل و مشکلات در حوزه آسیب‌های اجتماعی و ضرورت اقدامات موثر برای کاهش این آسیب‌ها بیان کردند.
انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403071612905
  • خبرنگار :