معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد:

تولید بیش از ۷۰ محصول سلامت‌محور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز از موفقیت شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در زیست بوم فناوری دانشگاه در تولید بیش از ۷۰ محصول سلامت‌محور جدید در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

محمدهاشم هاشم‌پور امروز، ۱۶ مهرماه با اعلام این خبر گفت: از بیش از ۷۰ محصول سلامت‌محور جدید تولید شده، حدود ۴۰ محصول به صورت نمونه اولیه (پروتوتایپ) و نزدیک به ۳۲ محصول موفق به کسب استانداردها و مجوزهای لازم و یا تجاری سازی شدند.

وی، یکی از دغدغه‌های اصلی مسوولان دانشگاه را تولید محصولاتی با کیفیت و متناسب با نیاز جامعه دانست و افزود: دانشگاه با همه توان، از تولید، استانداردسازی، دریافت مجوز و تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان حمایت می‌کند.

مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: برگزاری نشست‌های مکرر و منظم ستاد ارتقای دانش‌بنیان با حضور رئیس و مسئولان ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، رایزنی با سازمان‌های حمایت‌گر، ارائه تسهیلات به شرکت‌ها و شرکت در نمایشگاه‌های متعدد استانی، ملی و بین‌المللی از جمله اقدامات انجام شده و زمینه‌ساز حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان است.

حسین پارسایی افزود: در سال‌های گذشته با هدف تسهیل دریافت مجوز محصولات فناوری، از سوی دانشگاه، مشاوره‌های تخصصی ارائه و دوره‌های آموزشی برای فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان برگزار شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، وی ۶ مرکز رشد در حوزه‌های زیست فناوری، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات سلامت، فرآورده‌های دارویی، گیاهان دارویی و طب سنتی و سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت، یک پارک فناوری سلامت و دو مرکز نوآوری و شتاب‌دهنده را از اجزای زیست بوم فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز معرفی کرد.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403071612851
  • خبرنگار : 50649