فرمانده انتظامی استان گلستان مطرح کرد:

صلح و سازش ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به کلانتری

فرمانده انتظامی استان گلستان از مراجعه سالانه نزدیک به ۳۰ هزار نفر به مراکز مشاوره نیروی انتظامی خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به کلانتری و پاسگاه ها به صلح و سازش رسیده که این میزان قابل توجه است.

سردار سعید دادگر ظهر امروز ۱۶ مهر ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران، آسیب های اجتماعی را یکی از معضلات جامعه بشری برشمرد و اظهار کرد: پیشگیری و استفاده از روش های مناسب در این امر از ضرورت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه پلیس بر اساس وظیفه مردم محور خویش از حدود ۲۵ سال قبل بحث مشاوره و مددکاری را در استان گلستان در دستور کار قرار داده است، اذعان کرد: مشاوره نقش موثری در پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی دارد.

فرمانده انتظامی استان گلستان، از وجود ۲۱ مرکز پلیس خدمات مشاوره و مددکاری در استان گلستان خبر داد و افزود: این مراکز آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند؛ در کلانتری ها، پاسگاه ها و بخش های انتظامی روانشناسان و مددکاران ما برای مصالحه، مشاوره و کمک به مردم حضور دارند.

دادگر با بیان اینکه در مرکز مشاوره آرامش استان نیز سالانه نزدیک به ۳۰ هزار نفر مراجعه کننده داریم، گفت: بیش از ۷۰ درصد پرونده هایی که به کلانتری ها ارجاع داده می شود به مصالحه ختم می شود که آمار قابل قبولی است و بار قضایی را نیز کاهش می دهد.

وی با تاکید بر اینکه شایع ترین مشکلات مراجعان به کلانتری ها مشکلات خانوادگی و نزاع و درگیری است، اذعان کرد: لازم است که در فضاهای آموزشی، فرهنگی و اجتماعی و دستگاه هایی نقش مشاوره را بیشتر جدی گرفته و آموزش دهند.

فرمانده انتظامی استان گلستان با بیان اینکه مهمترین خدمات مرکز مشاوره آرامش به مراجعان، ارائه راهکارهایی در خصوص پیشگیری از پرخاشگری در کودکان و نوجوانان، عدم تمکین از پدر و مادر، کمبود اعتماد به نفس فرزندان، مشکلات روحی و روانی و افسردگی است، تصریح کرد: امیدواریم که مرکز مشاوره شهرستان گنبدکاووس نیز با کمک مسئولان راه اندازی شود تا بتوانیم خدمات مشابهی به مردم شرق استان نیز ارائه دهیم.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403071612814
  • خبرنگار : 50672