مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان مطرح کرد

شناسایی مراحل زیستی آفات از نیازهای مهم بخش کشاورزی خراسان شمالی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: شناسایی مراحل زیستی آفات و بیماری‌ها یکی از مهمترین نیازهای بخش زراعی و باغی در این استان است.

محمد رضایی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: برای اینکه میزان تولید محصولات کشاورزی در استان افزایش یابد باید آفت و بیماری‌های گیاهی این منطقه توسط محققان شناسایی شود تا بتوان در زمان مناسب بدون اینکه خسارتی وارد شود، با آن‌ها مبارزه کرد.

وی افزود: محققان بخش کشاورزی استان باید تحقیقات لازم را روی آفات مبنی بر اینکه چه میزان تخم‌گذاری می‌کنند، چه تعداد لارو دارند و زمان آغاز فعالیت آن‌ها چه موقعی است، انجام دهند.

رضایی ادامه داد: بیشترین سطوح اراضی کشاورزی در این استان در بخش زراعی به کشت گندم اختصاص دارد که امسال آفت زنگ زرد خسارت زیادی را به کشتزارهای استان وارد کرد. بنابراین محققان باید ارقام حساس و مقاوم به این بیماری را شناسایی کنند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر سفیدک داخلی انگور از دیگر بیماری‌هایی است که تاکستان‌های انگور را تقریبا همه ساله درگیر می‌کند و در این ارتباط نیز باید ارقام حساس و مقاوم شناسایی شوند.

وی تاکید کرد: خراسان شمالی رتبه چهارم تولید پنبه در کشور را دارد و باید محققان آفت‌هایی را که این محصول را در استان درگیر می‌کند شناسایی کنند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۶ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403071612806
  • خبرنگار : 50046